ספר לכל - רכש מוסדות

האדם שבקצה האגו
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888249
תאריך יציאה: 3/2009
תיאור:
השאלה מי אני? מלווה אותנו לאורך חיינו.
שאלה זו היא גם הבסיס לתפיסות הפסיכולוגיות והמיסטיות ברחבי העולם. התשובות שהפסיכולוגיה והמסורות המיסטיות נותנות לשאלה זו עשויות להיות שונות לחלוטין.
הפסיכולוגיה הטרנספרסונלית היא הצומת שבו מצטלבת הפסיכולוגיה המערבית המודרנית עם המסורות המיסטיות ברחבי העולם. בספר האדם שבקצה האגו אנו פוגשים השקפת עולם שאינה רואה בהתפתחות נפשית תהליך נפרד מהתפתחות רוחנית. השקפת העולם הזאת מעלה שאלות כמו אלה: מה קורה כשפרויד, פיאז´ה והבודהה נפגשים? מה התהליכים העוברים על אדם במגע עם הדרכים המיסטיות? מהי ההתפתחות האפשרית לנו? מהי תודעת האחדות? אילו קשיים עשויים להתעורר במהלך הדרך? האם אדם שעבר התרחבות של הזהות אל מעבר לגבולות האגו מודע בהכרח לצללי הנפש שלו? האם אדם שעבר תהליך מיסטי יכול ללכת למכולת? האם ניתן לדבר במילים על תהליכים שמעבר להגדרות?

האדם שבקצה האגו הוא הספר הראשון שנכתב בארץ על הפסיכולוגיה הטרנספרסונלית. הספר מציג את התיאוריות המרכזיות בתחום שצמח מתוך הפסיכולוגיה ההומניסטית בשילוב קטעי שירה מהמסורות השונות וסיפורים אישיים של אנשים מישראל ומרחבי העולם. בין היתר מוצגות התיאוריות של קן וילבר, מייקל וושבורן וסטניסלב גרוף. הספר נוגע גם בנושאים הרלוונטיים לישראל של שנות האלפיים, שבה בכל חדר כושר ניתן לתרגל יוגה ומדיטציה: משברים פסיכו-רוחניים ותהליך ההיווצרות של מורים רוחניים הרסניים לתלמידיהם.

מתי ליבליך היא תלמידת הבודהיזם והדאואיזם, בעלת תואר שני מאוניברסיטתׁCIIS) California Institute of Integral Studies במגמת פסיכולוגיה מזרח-מערב. מלמדת במסגרות שונות על המפגש בין תורות פסיכולוגיות מזרחיות למערביות.

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.