ספר לכל - רכש מוסדות

יהודים לא יהודים
מחבר: כהן אשר
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888213
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 11/2006
מספר עמודים: 175
תיאור:
300 אלף עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו במסגרת העלייה מחבר המדינות לישראל שינו מן היסוד את שאלת " מיהו יהודי?", השאלה המפורסמת ביותר בתחום המאבק על הזהות היהודית וגבולותיה. האשלה שבעבר נשאה אופי עקרוני-סמלי ושמבחינה מעשית לא נגעה לקבוצות משמעותיות הפכה לשאלה כלל לאומית. היא נוגעת ישירות ובאופן מעשי ל-300 אלף איש, למעגל הרחב של בני משפחותיהם היהודים ולחברה היהודית הישראלית בכללותה.
הספר מתאר את תהליכי ההתערות של עולים אלה בחברה היהודית בישראל באמצעות מושג מהפכת "גיור סוציולוגי". המונח מתאר את תהליך ההצטרפות המעשית לעם היהודי בישראל בדרך המנותקת לחלוטין מכל סוג של גיור דתי.
הגיור הסוציולוגי הופך עולים אלה ל"יהודים לא-יהודים". הם לא יהודים הן מבחינה הלכתית והן בעולם המונחים הרשמי של מדינת ישראל. אולם הם יהודים בתחושותיהם, בהזדהותם העצמית, ומעל לכול בדפוסי התנהגותם הדומים יותר ויותר לדפוסים של הרוב היהודי החי בישראל.
מציאות זו מציבה בפני החברה היהודית בישראל את אחד האתגרים הנרחבים והמשמעותיים ביותר בכל הנוגע לגבולותה ולזהותה. הספר מציג מגוון רחב של חסמי כניסה הבולמים את הפיכתם של היהודים הלא-יהודים ליהודים לכל עניין ודבר ומציע קווי מדיניות להתמודדות עם אתגר הזהות הגדול ביותר שמולו עמדה החברה היהודית הישראלית מימיה.


מחיר: 79.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.