ספר לכל - רכש מוסדות

על פי תהום
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-540556
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 11/2015
תיאור:
ביולי 2004 צלצל הטלפון של טליה ששון. על קו היה דב וייסגלס, מנהל לשכתו של ראש הממשלה אריאל שרון, ובפיו בקשה: להכין דוח הסוקר את תופעת המאחזים הבלתי חוקיים בשטחי יהודה ושומרון. ששון התגייסה למשימה ובמשך חודשים חקרה לעומק את תופעת המאחזים, תוך שהיא מתמודדת עם התנגדות גלויה וסמויה של כל דרגי הממשל.

על פי תהום מספר את סיפורו של הדוח הזה, מתהליך כתיבתו ועד המסקנות העולות ממנו. על סמך ממצאיה ותובנותיה מתארת ששון, האדם היחיד שמונה באופן רשמי על ידי מדינת ישראל לחקור את תופעת המאחזים והיקפה, את המנגנון החוקי, הצבאי והפוליטי המאפשר את קיומן ושגשוגן של ההתנחלויות. בשפה בהירה ונגישה היא מספקת מבט אינטימי וביקורתי של מי שהיתה בזמן אמת בצמתים ובנקודות הכרעה קריטיים בפרקליטות המדינה, במסדרונות השלטון ובלשכת ראש הממשלה, על האופן שבו באמת פועלים מערכת השלטון הישראלית וקברניטיה בביתם וביחסיהם עם מדינות העולם.

על פי תהום הוא ספר הנכתב מתוך אהבה ודאגה למדינת ישראל ומתוך מחויבות עמוקה לערכי היסוד שלה. הוא מציג בפני הקורא את הכיוון המסוכן שאליו מובילות ההתנחלויות את ישראל; מתריע מפני סכנת הפיכת החברה הישראלית ללאומנית ולגזענית; דן בהחלטות בית המשפט העליון ובהשלכות על מעמדו, מזהיר מפני ערעור מעמדה של ישראל בעיני הקהילה הבינלאומית ודחיקתה אל מחוץ למשפחת העמים ומציג את הפגיעה המתמשכת באוכלוסייה הפלסטינית ובזכויות האדם שלה.

על פי תהום מזהיר מפני הסכנה הברורה והמוחשית לצביונה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, כמדינת כל אזרחיה וכמדינה דמוקרטית – על פי עקרונות היסוד שחרתו מקימי המדינה במגילת העצמאות. הסכנה הזאת, לדברי ששון, מעמידה את מדינת ישראל על פי תהום.

טליה ששון שירתה בפרקליטות המדינה במשך 25 שנים, בין היתר כראש המחלקה לתפקידים מיוחדים. במסגרת עבודתה ייצגה את המדינה בפרשיות שחיתות ציבורית, בנושאים צבאיים רבים ובנושאים חוקתיים ואזרחיים שונים בפני הרכבים מורחבים של בית המשפט העליון. היא שימשה חברת הנהלה בקשת רחבה של ארגוני שלום וזכויות אדם, ובאחרונה מונתה לנשיאת הקרן החדשה לישראל.

מחיר: 74.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.