ספר לכל - רכש מוסדות

מבעד לגלימה
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-539985
תאריך יציאה: 5/2010
מספר עמודים: 274
תיאור:
ילד שנולד עם מומים קשים בשל רשלנות הרופאים, האם הוא יכול לתבוע אותם על שנתנו לו חיים? מתי גוברת הזכות לשם טוב על חופש הביטוי, ומתי דווקא ידו של חופש הביטוי על העליונה? מי יזכה בפעוטה ששני זוגות מאמצים רבים עליה? כיצד מנע בית המשפט מבעל שאנס את אשתו לחמוק מעונש? האם ראוי כי שופט שהרשיע נאשם יעודד אותו להילחם על חפותו?

בחמישים שנות שירות במערכת המשפט, תחילה כתובעת, לאחר מכן כשופטת בבית המשפט המחוזי וכשופטת הראשונה בבית המשפט העליון, ולבסוף כמבקרת המדינה, נאלצה השופטת מרים בן-פורת להתמודד עם כל השאלות הללו, ועם אלפי מקרים אחרים, חלקם סבוכים אף יותר וקורעי לב לא פחות. בספרה מבעד לגלימה משרטטת השופטת, בסגנון חי וחד ובסיוע זיכרון פנומנלי, את דרמת בית המשפט ומובילה את הקוראים במבוך התחבטויותיה עד להכרעת הדין, ולעתים גם אחריה.

סיפור חייה של השופטת - ילדותה בתור הזהב של יהדות ליטא, העלייה לארץ, רצח הוריה וקרוביה בשואה, המאבק על לימודי המשפטים, קשיי ההישרדות בירושלים הנצורה, ההתקדמות הלא פשוטה כאישה כמעט בודדה במערכת המשפט הגברית, ועבודתה מעוררת ההדים כמבקרת המדינה לאחר פרישתה מכס המשפט - סיפור זה מגולל אף הוא בכנות ובאופן מעורר השראה. אבל לא על עצמה ביקשה השופטת בן-פורת לספר, אלא על המשפט המחפש צדק.

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.