ספר לכל - רכש מוסדות

לא להאמין
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-539592
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

הביטו על התמונה שעל כריכת ספר הזה. יש בה משהו מוכר מאד מן ההיסטוריה היהודית. בקוזאק רכוב על סוס דוהר אל תוך קהל היהודים. מגבעות מתגוללות בעפר, קריאות חסרות אונים, עליונות בחלל מול עליונות בזמן: כוח אדיש ושרירותי, חסר גיל, מזה, חולשה יהודית ארוכת שנים ולמודת סבל מזה. "אלה ברכב ובסוסים ואנחנו בשם ה´ נקרא."
אבל התמונה הזאת היא במידה רבה אחיזת עיניים. הפרש חובש המדים הוא יהודי וחובשי המגבעות רחוקים מלהיות חסרי אונים – אדרבה, הם משתייכים לקבוצה כוחנית ותוקפנית במיוחד בחברה הישראלית. גם הוא וגם הם ביטוי המהפך המדהים שעבר על העם היהודי במאה העשרים, להיתוך הגרעין התרבותי שהתחולל בו. היחס לכוח, היחס לאלימות, היחס לאדמה, היחס לאחר – כל אלו שונו עד היסוד. ובכן מי אנחנו בעצם? מיהו היהודי? ל"דתיים" ול"חילונים" תשובות שונות, סותרות. כל מחנה מכריז כי בניצחון דרכו תלוי גורל העם היהודי. כל מחנה מבקש להתחזק בחוזרים בתשובה ובשאלה. כל מחנה מכריז בגרון נטוי על עגלתו המלאה ובה בעת לוחש את ריקנותה, את ריקנותו, את הספקות המנקרים, את העייפות אל מול ים הקלישאות והסיסמאות שהאחים אחוזי הקנאה הללו טובעים בו.
"לא להאמין" מציע מבט אחר על דתיות וחילוניות בישראל, מבט משולי השיח: גליה צבר כותבת על עובדים זרים, יהודה גולדמן על החוזרים ומחזירים בתשובה, רם פרומן על חילונים המתמודדים עם התרוקנות המשמעות המסורתית מחייהם. סיפור חדש של אמיר גוטפרוינד, שיחות בין אביעד קליינברג לכותבים, סידרה של תמונות מדהימות של אלכס ליבק ומנחם כהנא. ספר שני בסידרת "החומרים המרכיבים אותנו.
306 עמודים.

מחיר: 79.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.