ספר לכל - רכש מוסדות

יהדות ללא אל
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-539424
נושאים: יהדות
תאריך יציאה: 3/2008
תיאור:
הגישה החילונית בספר זה רואה את היהדות כתרבות ומציגה את האלוהים כגיבור ספרותי. גישה זו רואה בתנ"ך את היסוד המשותף לכל ה"יהדויות" שביהדות, לכל מגווני התרבויות העדתיות ולכל הזרמים, הדתיים, ההגותיים, החופשיים והחילוניים, שהתפתחו בהיסטוריה ושבמסגרתו חיים יהודים בישראל ובתפוצות.

הספר מצביע על הפלורליזם אשר שרד ביהדות כמאפיין את תרבותו של העם היהודי בכל עידני תולדותיו. זוהי תרבות המיוצגת במכלול של יצירות אמנות וספרות, הגות ואורחות חיים, טקסי חג דתיים וחילוניים, ריטואלים וכללי התנהגות. השיח החילוני ההומניסטי המוצע כאן, שיח הדן ביהדות כתרבותו של העם היהודי, כולל הגדרה מחודשת של מושגי מפתח, כגון: יהדות, חילוניות, דת, הומניזם והומניזציה.

הספר מצביע על הדרך לחינוך ולהפנמת ערכים מוסריים וכלל אנושיים, לא על ידי הסתגרות וייחוד בדלני, אלא אימוץ ערכים אוניברסליים ופתיחות לתרבויות העולם – וזאת במסגרת התרבות הלאומית היהודית.

חלקו השני של הספר דן בספרות התנ"כית מנקודת המבט של ביקורת התרבות. הספרות מייצגת ומשפיעה כאחת. כמו כל ספרות יפה בעולם, מהווה גם ספרות התנ"ך עדות היסטורית למציאות חברתית, רוחנית ותרבותית של גיבוריה ויצריה בעידן שבו נוצרה ספרות זו. אך ספרות זו מילאה גם תפקיד פעיל ומכונן בהיסטוריה של מגוון התרבויות של העם היהודי, ובייחוד בהתחדשותה של התרבות העברית בישראל במאה ועשרים השנים האחרונות.

פרופ´ יעקב מלכין (אוניברסיטת תל אביב) מרצה לאסתטיקה ולרטוריקה של הספרות והקולנוע באוניברסיטת תל אביב (1969-1994), מייסד ומנהל אקדמי של "מית"ר- המכללה ליהדות כתרבות" מ-1994 ועורך כתב העת יהדות חופשית. פרופ´ מלכין שימש כמנהל הרפרטואר בתאטרון "הבימה", היה מנהלם ומייסדם של מרכזי הקהילה בחיפה "בית רוטשילד" ו"בית הגפן- המרכז הערבי יהודי", וערך הירחון חינוך מבוגרים. בין ספריו: במה מאמינים יהודים חילונים (ספרית פועלים, 2000), ההרצאה, הדיון והשכנוע (מסדה, 1994), ונקב"ן: רומן קולנועי (מסדה, 1993), ספרות התסריט – ז´אנר חדש בספרות העולם (הקבוץ המאוחד, 1985), איכות החיים ותחיית הקהילה (מסדה, 1976), אמנות כאהבה- מסה באסתטיקה (מסדה, 1975), שיר השירים ויונה ג´ונס, מחזות תנ"כיים ("חיפה",1966).

"ספריית היהדות החילונית" סדרת הספרים בהוצאת "כתר" ו"יהדות חופשית" דנה, מנקודת מבטם של סופרים והוגים חילוניים, בתולדות היהדות כתרבות לדורותיה. הסידרה שמה דגש על התרבות היהודית החילונית שהתפתחה בעידן המודרני, ועל התמורות שחוללה בתפיסת היהדות במהלך מאתיים וחמישים השנים האחרונות. בהכנה: הגות יהודים חילונים במחשבת ישראל; אמנות ביהדות- 3,000 השנים הראשונות; אלוהים? תפיסות של חילונים את מושג האלוהות; אמונה, ערכים ורוחניות של יהודים חילונים ועוד.

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.