ספר לכל - רכש מוסדות

רחוב הנביאים
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-538924
נושאים: כללי, אלבומים
תאריך יציאה: 6/2010
תיאור:

328 עמודים

בתולדות רחוב הנביאים וסביבתו שזורים נושאים רבים הקשורים בהתפתחותה של ירושלים מחוץ לחומות העיר העתיקה. ירושלים באספקלריה ש לרחוב ההנביאים וסביבתו היא מוזיאון חי של תרבויות, של אורחות חיים ושל סגנונות בנייה למיניהם.

ייחודו של הספר הוא ב``תחושת המקום`` שהוא מקנה לקוראים, במידע החדש הרב שבו ובשילוב של חומר עיוני, של תצלומים ורישומים ושל מובאות מספרות המחקר ומיצירות של סופרים ומשוררים. התצלומים והרישומים מתארים קטע של עיר בהדגשים מהדגשים שונים - היסטוריים, דתיים, עדתיים, אנושיים, חברתיים, אורבניים וארכיטקטוניים. מות רישומים של בניינים ושל פרטים ארכיטקטוניים חושפים בתים המוכרים למעטים בלבד, שכן הם מוסתרים מאחורי חוות אבן גבוהות ושערים נעולים, מגוללים את סיפוריהם של בנייינם רבים שטרם הועלו בכתב ומוסיפים פרטים חדשם על בניינים מוכרים.

רחוב הנביאים וסביבתו ראויים ללימוד ולפענוח - בבחינת ``אלוהים הוא בפרטים הקטנים`` - יותר מכל אזור אחר בירושלים שמחוץ לחומות, בשל שילוב של יסודות יומיומיים, ``פרובינציאליים``, ושל אירועים היסטוריים חשובים. בהיות האזור מקום מפגש של דתות, לאומים ותרבויות, באים לידי ביטוי בתולדותיו הניגודים בין יהודים למוסלמים, בין יהודים לנוצרי, בין תרבות החילוניים לתרבות הדתיים, בין השפה העברית לשאר השפות, ומומחשים השינויים המרתקים שהתחוללו בירושלים למן אמצע המאה ה19- ועד שלהי המאה ה20-.

מחיר: 117.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.