ספר לכל - רכש מוסדות

דרכי מווישי לווישי
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-538474
נושאים: כללי, ביוגרפיה
תאריך יציאה: 1/2009
מספר עמודים: 330
תיאור:
פליקס זנדמן מוכר בקהילת העסקים כמדען ויזם מבריק. הוא בעליה של חברת הענק "ווישיי אינטרטכנולוגיה", שהיא בין 500 החברות התעשייתיות הגדולות בארצות הברית. מן המפורסמות הוא כי המצאותיו של זנדמן חוללו מהפכה בתעשיית הרכיבים האלקטרוניים, אולם רק בודדים מכירים את סיפורו האישי הלא-ייאמן. החוויות המצמררות של ימי נעוריו נטעו בו את המשמעת, המוטיבציה ונדיבות הרוח שבזכותן הגיע לימים להישגיו הנודעים.

פליקס זנדמן נולד בגרודנו שבפולין ב-1927. נעוריו עברו עליו בפולין הכבושה בידי הגרמנים. ב-1943, בהיותו נער בן חמש עשרה, הוא גילה שכל שהיה לו אבד ואיננו - חיסול הגטו היהודי בעיר הולדתו גרודנו הותירו לבדו, בלא משפחה קרובה ומגוננת. פליקס נאלץ להסתתר. יחד עם ארבעה יהודים אחרים הוא נדחק לבור קטנטן מתחת לביתה של משפחת איכרים פולנים דלים, ושם במחבוא הזעיר שמתחת לפני האדמה הוא שהה שנה וחצי. לא היה לו דבר לבד ממשאבים פנימיים של דמיון ואינטלקט, ורצון עז להדוף את האי-שפיות ולמצוא טעם בהמשך החיים.

דודו מצד אמו היה חברו לבור. ושם, בחשכת המחבוא, הוא לימדו פרקים במתמטיקה. על יסוד ההשכלה הזאת היה זנדמן עתיד לזכות, לאחר המלחמה, בדוקטורט לפיסיקה של אוניברסיטת סורבון בפריס. ב-1956 הגיע לארצות הברית, ושם אחת מתגליותיו פורצות הדרך הפכה לתשתית של חברה משגשגת. מפעלי ווישיי מצויים כיום בכל רחבי העולם ומעסיקים 16,000 עובדים. בישראל 4 מפעלים המעסיקים כ-3,000 עובדים.
השם ווישיי שניתן למפעליו של פליקס זנדמן הוא שמה של עיירה קטנה בליטא, עיירת הולדתה של סבתו תמה, שאותה ביקש להנציח והיא קשורה בסיפור ההצלה שלו.
אהבת הארץ עוברת כחוט השני בפרקי חייו השונים וכמובן בספר. משעלה לגדולה הוא מוכן לעשות ולהשקיע למען ישראל בתעשייה ובקליטת עלייה.

פליקס זנדמן כתב את סיפור חייו ברגישות וכנות יוצאות מגדר הרגיל. והתוצאה היא סיפור עלילה בלתי נשכח של אדם שהפך חורבן נורא לניצחון מזהיר של הרוח האנושית.

מחיר: 78.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.