ספר לכל - רכש מוסדות

מה זה פינקלר
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-277964
תאריך יציאה: 5/2012
תיאור:
לילה אחד, אחרי שבילה ערב של זיכרונות מתוקים-כואבים עם חבריו היהודים שהתאלמנו זה לא כבר – הפילוסוף-הכוכב סאם פינקלר והמורה הצ´כי הזקן ליבור סבציק – ג´וליאן טרלאב נשדד ברחוב. כשהוא משחזר את ההתקפה הוא מוכן להישבע שהמניע שלה היה אנטישמי.
טרלאב חווה טלטלה עמוקה בנשמתו הלא-יהודית. בעוד שני חבריו ממשיכים להתווכח בלהט על צדקתה של ישראל ("כשבן משפחה שלך פועל באופן שגוי, זאת לא החובה שלך לומר לו?" -"כן, לומר לו. לא להחרים אותו. איזה מין בן אדם מחרים את המשפחה שלו?"), טרלאב מודד זהות חדשה. בעזרתם של חפציבה וייזנבאום, אהובתו החדשה, ומילון יידיש, הוא חותר נואשות להבין איך לעזאזל הם חושבים, הפינקלרים.
מה זה פינקלר מאת האוורד ג´ייקובסון, זוכה פרס מאן בוקר ל-2010, הוא רומן נועז, מצחיק, עמוק ומפתיע, על שייכות וזרות, אמונה ותבונה, חברות ואהבה, של אחד מבכירי הסופרים הבריטים.
"ככל אמן אמיתי, הוא חוקר את סביבתו הקרובה ובאמצעותה חושף את השאלות העמוקות יותר בדבר משפחה, חברה, אמונה, תרבות, מערכות יחסים - את הטבע האנושי" ("אובזרוור")
"כמעט בכל עמוד יש שורה בלתי נשכחת וראויה לציטוט" ("אינדפנדנט")
"הומור, תובנות וחוצפה מתבלים את ההסתערות הזאת על השאלה מה פירוש הדבר להיות יהודי" ("דיילי טלגרף")
"האם אפשר לקרוא את האוורד ג´ייקובסון ולא ללכת שבי אחר המוזיקה של המילים, הדמויות רבות העוצמה והתובנות המעמיקות?" ("טיימס")
"´ג´וליאן, היהודי-בשאיפה, הוא יצירה קומית נפלאה דווקא משום שהוא ביש מזל נוגע ללב וטראגי כל כך" ("סאנדיי טיימס")
"מה זה פינקלר פרובוקטיבי כשם שהוא מצחיק, מלא זעם כשם שהוא מלא חמלה" ("סקוטיש הראלד")
"ג´ייקובסון לא רק מזכיר את פיליפ רות. הוא מזכיר את פיליפ רות במיטבו" ("ניו יורק טיימס")

מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.