ספר לכל - רכש מוסדות

אדם הולך הביתה
מחבר: עשת יורם
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-277708
תאריך יציאה: 8/2010
תיאור:
ב-18 באוקטובר 1973 היה יורם עשת-אלקלעי שרוע על הקרקע במצרים. חור גדול פעור בראשו מפגיעת פגז ומוחו חשוף. לרופא שהתעקש לטפל בו אמרו, עזוב אותו, עדיף שתשמור את האינפוזיות לפצועים שעוד אפשר להציל. כשהתעורר בבית החולים היו גופו ונפשו שבורים. צדו השמאלי משותק, עיניו לא רואות, תודעתו מבולבלת.

אדם הולך הביתה, הוא סיפור החלמתו כנגד כל הסיכויים, בזכות כוח רצון ואהבת חיים שאין להם גבול. בלשון פיוטית ומדויקת עשת מתאר את מוראות המלחמה ואת הרגעים האיומים שהובילו לפציעתו.

הוא מספר על הצעד הראשון שאחרי הפציעה, על המילה הראשונה שהצליח לקרוא ועל היום שבו גילה שלעולם לא יחזור להיות האיש שהיה. בכנות מפעימה ובכישרון ההופכים את התיעוד הביוגרפי לספרות של ממש, הוא מתאר את המאבק היומיומי ועל-אנושי לעשות סדר בזיכרונותיו המסויטים ולהקנות משמעות לחייו.


יורם עשת-אלקלעי, יליד 1950, הוא דוקטור לגיאולוגיה ופרופסור מן המניין באוניברסיטה הפתוחה, ועוסק בחקר טכנולוגיות למידה. הוא מתגורר בירושלים, נשוי אב לשני בנים וסב לשני נכדים.

כל מי שראה אי פעם באופק נקודה בלתי מושגת ואמר לעצמו, לעולם לא אצליח להגיע לשם - ובכל זאת שלח רגל אחת לפנים והתחיל ללכת - לא יוכל שלא להתאהב ביורם עשת ובסיפורו שלא ייאמן.

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.