ספר לכל - רכש מוסדות

ייאוש
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-277498
תאריך יציאה: 1/2010
מספר עמודים: 216
תיאור:
ייאוש מגולל את עלילת הרצח המושלם, על כל פנים מושלם לכאורה. הרמן קרלוביץ הוא יצרן שוקולד החי חיים בורגניים ונוחים עם אשתו היפה וקלת הדעת. כשהוא פוגש במקרה את פליקס הוא מבחין בדמיון המופלא ביניהם ומבין שפגש את כפילו. הרמן מחליט לרצוח את הכפיל, לביים את מותו שלו, ולחמוק מחייו השלווים-לכאורה ומהבעיות הכספיות המציקות לו. אך מה שנדמה כפשע המושלם מתגלה כמבוך של מראות.

ולדימיר נבוקוב כתב את הרומן ייאוש עשרים שנה לפני שכתה את "לוליטה". הוא מציג במרכזו גיבור ספרותי שהוא מקבילו המוקדם של המוברט הומברט. ממש כמו גיבור "לוליטה", הרמן הנכלולי מתנהל בעולם בעליונות של מי שקובע את החוקים כולם. אך על אף תחכומו של הגיבור הוא נסחף במערבולת מתעתעת של זהויות שבה שאלות של כפילות ומקור, שכנוע עצמי, אמת ובדיה עולות באופן מזהיר ומצמרר.

ייאוש, רומן מבריק ומשוכלל שנחשב לראשית יצירתו המאז´ורית של נבוקוב, נכתב ברוסית ב-1932 ושלושים שנה מאוחר יותר נבוקוב עיבד ותרגם אותו לאנגלית. ה"ניו-יורק טיימס" הגדירו כ"אחד הרומנים המאתגרים, השערורייתיים והמשובחים ביותר של מר נבוקוב". ב-1978, שנה לאחר מות המחבר, הבימאי הגרמני ריינר ורנר פסבינדר עיבד את הספר, לסרט קולנוע. ייאוש תורגם לעברית על ידי אילנה דן וראה אור בהוצאת כתב ב-1987 אך אזל. עתה הוא רואה אור במהדורה מחודשת הכוללת אחרית דבר מאירת עיניים.

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.