ספר לכל - רכש מוסדות

מסכת גברים:רב והקצב ועוד סיפורים
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-276165
נושאים: יהדות
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:


207 עמודים

מסכת גברים: רב והקצב ועוד סיפורים מנתח אגדות תלמודיות וסיפורים חסידיים על גבריות וכוחניות ומעמת אותם עם מושגים כמאצ`ואיזם, אינטימיות וגבריות חדשה, עם זרמים בפסיכולוגיה ובפילוסופיה המודרנית, ועם מצבים אנושיים אותנטיים כאהבה וקנאה, כיעור ויופי, עושר ועוני, קטנוניות ורוחב לב, `טבע`, ו`תרבות`.
מסכת גברים: רב והקצב ועוד סיפורים הוא ספר הומני, מלומד, מסורתי ומודרני כאחד, קריא מאוד, משעשע, מרגש, מתבקש.

אדמיאל קוסמן חוקר את הסיפורים מהצד הפסיכולוגי והנפשי של הגבריות. הוא דן במאבק המתמשך של חז``ל על עיצוב עולמם הרוחני וכן ביחסם אל האלמנטים הפאליים שבדרך זו או אחרת זעזעו את בתי המדרש.
הספר נחלק לשלושה שערים: על כוחניות ואלימות בעולמם של החכמים; על היחס לזר, ל`אחר`; ועל האותנטיות והעמידה של היחיד מול שאלות החיים. נוספו על כך שני דיונים ביצירות קולנוע מודרניות (``ניקוי יבש`` ו``החגיגה``) – שהועמדו בהשוואות מקבילות ומנוגדות לסיפורים התלמודיים.
ספרו הבא של קוסמן יעסוק בנשים ובנשיות בסיפורי התלמוד והמדרש.
את דפי הספר מעטרים רישומיו של אברהם אופק ז``ל.

אדמיאל קוסמן הוא משורר ומרצה בכיר במחלקה לתמוד באוניברסיטת בר אילן. פרסם מאמרים רבים בחקר התלמוד ושישה ספרי שירה. האחרונים שבהם: ``הגענו לאלוהים`` (הקיבוץ המאוחד וקרן תל אביב, 1998), שזכה בפרס ברנר, ו``פירוש חדש בס``ד`` (הקיבוץ המאוחד וקרן תל אביב, 2000). אדמיאל קוסמן בעל הטור ``אוצר קטן`` בעיתון ``הארץ``, שבו הוא מציג קריאות חדשניות של סיפורים מן האגדה הלמודית והיספור החסידי.

מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.