ספר לכל - רכש מוסדות

המלך חוסיין-בגיורפיה פוליטית
מספר קטלוגי: 1-0002607
נושאים: כללי, ביוגרפיה
תאריך יציאה: 10/2009
מספר עמודים: 623
תיאור:
במשך 46 שנים, מאז הומלך כנער בן 16 ועד מותו בטרם עת ב־1999, נחשב חוסיין מלך ירדן אחד המנהיגים הבולטים והמרתקים במזרח התיכון. באמצעות עשרות ראיונות עם מקורביו של חוסיין ועם אישים מישראל ומן המערב, עדויות ומסמכים מלשכותיהם של נשיאי מצרים, סוריה ועיראק, הצליח אבי שליים לחדור לחדרי־החדרים של הארמון ההאשמי בעשורים הקריטיים שבהם התמודד מנהיג ירדן עם איומים מבית ומחוץ.


המלך חוסיין — ביוגרפיה פוליטית הוא סיפור על ניצחון אישי: שליט צעיר שסיכל סדרת מזימות לרצחו, שרד את איבתו של גדול מנהיגי העולם הערבי, גמאל עבד אל־נאצר, דילג מעל ניסיונות הפיכה וכמעט איבד את ממלכתו ליאסר ערפאת. חוסיין תימרן בין מעצמות, מדינות אחיות שזממו נגדו, ממשלות ישראל שניהלו עמו מגעים חשאיים אך לא ידעו כיצד לקבלו, ויכול לכולם.


המלך חוסיין — ביוגרפיה פוליטית רואה אור בישראל במלאות עשור למותו של חוסיין ו־15 שנים להסכם השלום עם ירדן. זהו איננו רק דיוקן רב־גילויים של מנהיג יוצא דופן שהילך בין הטיפות, אלא גם תיאור של פוליטיקה מזרח תיכונית סוערת, יצרית ורווית תככים במשך חצי מאה. הספר מגלה, בין השאר:


האם אכן העניק חוסיין התרעה לגולדה מאיר ערב מלחמת יום כיפור;

מדוע זילזלו הירדנים ב"תוכנית אלון" לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני;

כיצד תמכה ישראל במלך באירועי הדמים של "ספטמבר השחור";

מדוע סלד חוסיין מראש הממשלה בנימין נתניהו, וחיבב דווקא את יצחק שמיר;

מה התחולל במסדרונות הארמון בעמאן עם היוודע ניסיון ההתנקשות הכושל בח'אלד משעל;

כיצד תיכנן סדאם חוסיין את חיסולו של מלך ירדן, ומי סיכל את המזימה;

ואיך החמיצו ממשלות ישראל שוב ושוב את ההזדמנות להשיג פריצת דרך מדינית.



אבי שליים הוא פרופסור ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת אוקספורד, המתמחה בחקר הסכסוך הישראלי־ערבי. נולד בבגדאד ב–1945, גדל בישראל ושירת בצה"ל. את השכלתו האקדמית רכש באוניברסיטת קיימברידג' ובבית הספר לכלכלה של לונדון ( LSE ). מספריו: Collusion Across the Jordan: King Abdullah, the Zionist Movement, and the Partition of Palestine , זוכה פרס מקנזי לשנת 1988 לספר הטוב ביותר בתחום מדעי המדינה, War and Peace in the Middle East: A Concise History וקיר הברזל: ישראל והעולם הערבי (ספרי עליית הגג, 2005), הסוקר בצורה מקיפה את הסכסוך ותהפוכותיו מקום המדינה ועד סוף
המאה ה־20.





"הביוגרפיה המקיפה, היסודית והמעודכנת ביותר שנכתבה על חוסיין... שליים מציג את העלילה רבת־הפרקים של יחסי ירדן־ישראל בכישרון תיאורי וניתוחי רב."

פרופ' שמעון שמיר, שגרירה הראשון של ישראל בירדן



"קריאת חובה לכל מי שמתעתד לפייס בין הצדדים במזרח התיכון. אבי שליים מראה לא רק כיצד נכשלו הניסיונות להשכין שלום באזור, אלא גם מדוע."

סנדיי טלגרף




"שליים מתאר בפירוט כל מהלך, ממש כמו כתב פלילים המסקר מלחמת כנופיות נצחית... צעד אחר צעד הוא מוליך אותנו בין ההזדמנויות שהצדדים לא החמיצו הזדמנות להחמיץ."
דה ניישן



"מרתק... כתוב בכישרון... עשיר בפרטים."
וול סטריט ג'ורנל




"רחב יריעה, מבוסס היטב..."

אובזרוור




"אבי שליים... כותב על המזרח התיכון בחוכמה ודקות הבחנה יוצאות דופן."

סנדיי טיימס

מחיר: 118.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.