ספר לכל - רכש מוסדות

הספרות מה היא?
הוצאה: דביר
מספר קטלוגי: 1-0002544
נושאים: כללי, ספרות
תאריך יציאה: 11/2007
מספר עמודים: 298
תיאור:
ז'אן פול סארטר נולד בפריס בשנת 1905. בגיל 24 סיים את ה- NORMALE SUPERIEURE ECOLE בתואר "דוקטור לפילוסופיה". משך זמן מה עסק בהוראת בהאוור ליאון ופריס, לאחר שנים אחדות נטש מקצוע זה ויצא למסע סיורים בגרמניה, איטליה, ספרד, בריטניה ויוון. בשנת 1939 גויס סארטר לצבא הצרפתי, בו שירת כמטווח בגדוד תותחנים באלזס, עד שנפל בשבי ביוני 1940. לאחר ששהה תשעה חודשים במחנה שבויים בו כתב מחזות וביימם, הציג עצמו כאזרח והוחזר לפריס. משם הועבר אל השטח הבלתי כבוש, ובשנת 1941 חזר לעסוק בהוראה. מחזהו הראשון, "הזבובים", הוצג לעיניו של הצנזור הגרמני, שלא השכיל לגלות בין השורות את קריאת התגר הנועזת נגד הכוב. בתקופת הכיבוש הנאצי היה פעיל מאד כסופר במחתרת הצרפתית. בשלהי 1943 עוררה יצירתו השניה לבמה, "אין יציאה", סערת רוחות בין משכילי פריס, ועד מהרה נכנסה מלה חדשה אל אוצר המלים, הלא היא –"אקזיסטנציאליזם". ב-1942 נטש סארטר את ההוראה והקדיש עצמו כליל לכתיבה. מאז פרסם מספר מדהים של יצירות, כולל שלשה רומאנים ("תקופת השכל", "דחיית גזר דין", "שנת נדודים"), חמישה מחזות , כמה ספרי מסות ובקורת ספרותית "ספרות מהי?" ביאוגרפיה של המחזאי הצרפתי ז'נה, וכרך ראשון של אוטוביוגרפיה ואין ספור רשימות וסקירות. מאז המלחמה ביקר סארטר בארצות הברית וכן בברית המועצות. ובשנת 1967 במצרים ובישראל לקראת גליון מיוחד של כתב העת שלו LE TEMPS MODERNES (נוסד ב-1946) המוקדש לבעיות ארץ ישראל.
ב-1945 סירב סארטר לקבל את אות לגיון הכבוד הצרפתי, בשנת 1965 דחה את פרס הנובל והיה מן החשובים שבאנשי הרוח הצרפתיים שתבעו עצמאות אלג'יר.
כיום הוא נחשב לדובר הראשי של האכזיסטנציאליזם, והריהו אחד הפילוסופים המועטים שפיתח מסכת מחשבתית שלמה בהקשר לדילמות המוסריות והפילוסופיות של זמנו.

מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.