ספר לכל - רכש מוסדות

תותחנים בשל"ג-סיפור מלחמה
מספר קטלוגי: 625-1201233
תאריך יציאה: 5/2016
תיאור:
תותחנים בשלג

יעקב זיגדון, תא״ל (מיל׳), היה בשל"ג קצין הסיוע של אהוד ברק. אחרי המלחמה שירת כמג"ד בלבנון, מפקד אגד ומפקד התותחנים של פיקוד צפון בתקופת "דין וחשבון". בהמשך שימש כרמ"ט פיקוד מרכז וכמפקד פו"ם. מחבר הספר "עיונים בתורת בניין הכוח" וראש מערכת "תמיד תותחן". עם פרישתו מצה"ל שימש סמנכ"ל שירות התעסוקה וכמנכ"ל עיריית חדרה.
סימן טוב שגיא, רס"ן (מיל׳), עשה קורס קצינים מאוחר במסגרת ההסבות של אחרי מלחמת יום הכיפורים. בתפקידו האחרון בחיל התותחנים שימש כקמב"ץ מפקדת סיוע. חבר מערכת "תמיד תותחן". מתמטיקאי, מנתח מערכות וגימלאי התעשייה הצבאית.
מבוצע שלום הגליל היה שעתו הגדולה של חיל התותחנים. בשנים מאז מלחמת יום הכיפורים התעצם החיל: סדרי הכוחות צמחו בצורה חסרת תקדים, ההכשרות וההסבות הפכו מקצועיות ומגוונות יותר, הטכנולוגיה התקדמה, תורת החיל התגבשה. ההשקעה הוכיחה את עצמה, ובמלחמת לבנון נדרשו לוחמי החיל לא אחת להציל את היום: מהחילוץ ההירואי בסולטאן יעקוב ועד יווח מצוללות, דרך ירי תותחנים בשטח בנוי, ועד שימוש באמצעים חדשניים.
״תותחנים בשל״ג - סיפור מלחמה״ מתאר את המתרחש בכל גזרות הלחימה, מהזווית הייחודית של לוחמי ומפקדי חיל התותחנים. הספר מתחיל בכניסה ללבנון ב-6 ביוני, 1982, ומסתיים עם יציאת אש״ף מביירות. זהו מעשה פסיפס, שכורך את זיכרונותיהם של מי שהיו שם, את תמלולי הקשר והיומנים האישיים, את התמונות והאגדות.
״תותחנים בשלג - סיפור מלחמה״ מתאר את שהתרחש באוגדות מזווית הפעלת האש, הירי הראשון בפצצות מצרר ובכינון ישיר, החפת לוחמים מהים, ריכוזי אש גדולים, עד רמת הגיס, שילוב של סדיר עם עוצמת המילואים, וניצני שיתוף פעולה יוצא דופן בין המודיעין, חיל האוויר, יחידות החי״ר, השריון וחיל התותחנים. מתוארים כאן בפירוט הקרבות במיוערת, עין זחלתא, המסולעת, דאמור, כביש ביירות-דמשק והמצור על ביירות. דגש מיוחד מושם בספר על גולת הכותרת של התנהלות החיל בלבנון, קרבות החילוץ בסולטאן יעקב, הטראומה הקולקטיבית של המלחמה, ועל תפקידו המהותי של חיל התותחנים בחילוץ לוחמי השריון שנקלעו למארב הסורי. לראשונה מובא סיפורו של הקרב מזווית לוחמי חיל התותחנים.
הספר מיועד ללוחמים שהיו שם ורוצים להיזכר בטעם הדובדבנים והקרבות, למתעניינים במלחמת לבנון הראשונה ובמקומו החשוב של חיל התותחנים בתוכה, ולחוקרים את התפתחות הלחימה הצה״לית.

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.