ספר לכל - רכש מוסדות

אחותי
מספר קטלוגי: 625-1201182
תאריך יציאה: 5/2016
תיאור:
אחותי הוא רומן מענג על משפחה אחת העוברת מהצד הצפוני של תל אביב לצד הדרומי שלה, וקובעת את משכנה בקריית שלום.
את הזירה המרכזית בסיפור מאכלסים בני הדור השני: האחות הגדולה, המחליפה בני זוג כמו גרביים; האח האמצעי, הכרוך אחר אחותו וקשה להחליט מתי היא נגמרת והוא מתחיל; והאח הצעיר, דמות מוזרה וחידתית.
סיפורי האחים כרוכים זה בזה כפקעת, שמשה סקאל טווֶה ביד קלה ובטוחה, ומשלב בה אנקדוטות מושכות לב מעברם של האב והאם במצרים.
כוחו של אחותי נובע גם מלשון המספר שלו. סקאל עושה אהבה בלשון. הוא מצייר לנו עולם בשפה פלסטית להפליא, שאפשר כמעט למשש אותה; מערסל אותנו במילים ומוליך אותנו אחריו, כמו החלילן מהמלין, בנגינה מכשפת.
כמו ביולנדה (כתר, 2011) ובהצורף (כתר, 2014), שני הרומנים הקודמים של סקאל, שזכו לאהדת הקהל ולשבחים מופלגים, גם אחותי עוסק במהגרים ובמקומיים, בבני מעמדות שונים, הדרים בשכונות נפרדות, בפריון, במיניות ובסוגיות של זהות ומקום. התופעות האלה נבחנות כאן, מעמדה שמשתמעת ממנה לעיתים ביקורת חברתית קשה. ואולם זו, נוקבת וחריפה ככל שתהא, אינה יכולה לטשטש את העובדה שסקאל אוהב בכל ליבו את כל דמויותיו, כמו גם את העולם שהן סובבות בו, והוא מצליח להדביק אותנו באהבה הזאת.
יגאל שוורץ

היא אינה אשת איש. יש לה ילדה שאימצה בארץ רחוקה וקרה. עוד אספר איך ומה. אנחנו משפחה לבנה מבחוץ, שחורה וחמה מבפנים. הכל בתוכנו גועש. הכרתי משפחות מכל מיני סוגים. שלנו יצאה ככה, מאולתרת. הדברים לא נעשו אצלנו כמו שמתכננים ערים: איפה יהיה כל רחוב, היכן יעמידו כיכר, איך בדיוק יינתנו כל השירותים המוניציפליים. אמא ואבא הקימו את המשפחה שלנו כמו שהקימו המהנדסים את שכונת קריית שלום: בדיעבד. כל הדימויים השחוקים. רחובות מעוקמים כמו ציפורן חודרנית. בתים עקלתוניים ונמוכים. תוספות בנייה. כבישים חד סיטריים למראה, דו סיטריים למעשה. רחוב ארוך ומתפתל — "הקשת" — שבסופו אתה מגיע לאותו המקום בדיוק. כמעט־תאונות על כל צעד ושעל.


משה סקאל, יליד תל־אביב, התגורר שש שנים בפריז, וכיום גר ביפו. הוא פירסם
חמישה ספרים, ביניהם הרומנים יולנדה (מועמד לפרס ספיר, ראה אור בצרפת) והצורף, שהיו שניהם רבי־מכר וזכו לקהל קוראים נלהב.
סקאל למד תרגום בפריז והשלים בתל־אביב תואר שני בתוכנית לפילוסופיה, תרבות דיגיטלית ומידע. בשנים האחרונות הוא מנהל את המפעל לתרגום ספרות מופת ועוסק בדיגיטציה של עולם התרבות. סקאל הוא חתן פרס היצירה ע"ש לוי אשכול לשנת 2011, ומפרסם רשימות מסע ומאמרים ב"הארץ" ובבמות אחרות.

מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.