ספר לכל - רכש מוסדות

מלאכים באים
מספר קטלוגי: 625-1201155
תאריך יציאה: 5/2016
תיאור:
דוד הלפרין, הדמות המרכזית במלאכים באים, הוא איש מחשבים תל־אביבי, חי את חייו, גדושי המותרות, בלי שיהיה מעורב במציאות העכורה סביבו: שלטון חסר אונים, חוקי דת ולאום דרקוניים, אלימות משתוללת, ניכור וחשדנות.
שלוותו מתנפצת בערב אחד, שעה ששלושה אברכים מתנפלים עליו, טופלים עליו האשמות, עושים בו מעשים ומכים אותו מכות רצח. הוא מדחיק את הטראומה, אך זו מסרבת להיעלם, ובסופו של דבר מציפה את כל הווייתו. הוא יוצא למסע נקם נגד מעניו, שהוא גם קרב המאסף של ציבור יהודי חילוני, שהפילוסופיה החברתית, תשתית קיומו, נתונה במתקפה טוטלית.
מלאכים באים ראה אור לראשונה ב"הספריה" ב-1987 ועורר בשעתו סערה תקשורתית. הופעתו לוותה במחלוקות קולניות בין מבקרים, שהתפלמסו על האמירות החברתיות והפוליטיות החריפות העולות ממנו; על המיזוג החלוצי של ריאליזם ופנטזיה המאפיין אותו; ועל ה"אַנְגְרִית", השפה הממוזגת, אנגלית־עברית, שבן־נר המציא במיוחד למלאכים באים, שעלילתו מתרחשת במאה העשרים ואחת — אז, בשעת לידתו הראשונה, עתיד רחוק, ועתה — הווה בוער.
מלאכים באים, ספרו השערורייתי של בן־נר, שהוא לדעתי מעולל העלילות המשוכלל ביותר מבין הסופרים הישראלים, ספר שיש בו יותר משמץ של סיוט שהתגשם, רואה עתה אור מחדש, לאחר כמעט שלושים שנה, בעריכה חדשה.
יגאל שוורץ

יצחק בן־נר מפנטז הרבה ברומן הזה, ועושה זאת בכישרון רב. באמצעים מגוונים מאוד הוא יוצר עולם בדיוני שלם, חי ועשיר; תיאורים מצוינים, בהירים וחדים של מראות, מצבים ומאורעות; לשון יפה, קצבית ומדויקת — וגם סוגסטיבית מאוד, כשהיא העגה הישראלית הבדויה של המאה ה־21; ועל כל אלה שפע סגנוני של סיפורים ומעשיות. הצלחה כזאת אינה דבר של מה בכך: בניית עולם בדיוני שכזה, המלא טירוף להתפקע, ואף על פי כן עומד איתן על תילו, איתן להבהיל.
אילנה המרמן, הארץ

יצחק בן־נר, סופר, איש תקשורת ותסריטאי, נולד ב־1937 בכפר יהושע שבעמק יזרעאל. כותב ומפרסם מאז גיל 14. ספריו: האיש משם (יצא אשתקד שוב לאור, אחרי 49 שנה), שקיעה כפרית, אחרי הגשם, ארץ רחוקה, פרוטוקול, תעתועון, בוקר של שוטים, דובים ויער, מתחם אויב, עיר מקלט, אף אחד עוד לא מת בהליכה, המסע הלילי הארוך הביתה, האנטיביוגרפיה הדיגיטלית האיצחקיה, וספרי הילדים בעקבות מבעיר השדות, קישונה, ידידי עמנואל ואני, ו־ג'ינס. חתן פרס רמת־גן לספרות, פרס ירושלים ע״ש עגנון, פרס ברנשטיין, פרס ראש הממשלה ופרס מפעל חיים של אקו"ם. חי, כותב ובועט בתל־אביב, עיר המקלט לשפויים.

מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.