ספר לכל - רכש מוסדות

פעם כשאהיה יותר צעיר
מספר קטלוגי: 625-1201149
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 5/2016
תיאור:

"אני יליד 1948. עד כמה שידוע לי איני עומד למות בקרוב ועם זאת, זה זמן שאני בדיאלוג עם ההכרה כי אם רק אצליח להתבונן אחורה ולעשות את חשבון חיי לא באחריתם אלא בעודי בריא וערני, אוכל להעניק להם משמעות שלא אשיג בכל דרך אחרת: להבין מבעוד מועד מתי מוחנו אחוז ההטיות מתעתע בנו, מתי שאיפתנו להכרה ומעמד חברתי מחבלת באושרנו, ומתי נכון לשתף פעולה ולהשקיע במערכות יחסים שיצדיקו את ההשקעה אפילו אם רק בעתיד. ובעשר מילים: לדעת לחשב את מסלול החיים מחדש לפני שיהיה מאוחר מדי".

בספרו החדש פעם כשאהיה יותר צעיר בוחן יעקב בורק בדרכו השנונה והמפוכחת את המניעים ותהליכי קבלת ההחלטות, שנבצר מאיתנו לגלות ממבט שגרתי במראת הנפש שלנו. בהתבסס על המחקר המתקדם בתחום מדעי ההתנהגות, מודעות חברתית עמוקה וניסיון חיים של איש עסקים שהצליח אך למד בעיקר משגיאותיו, מנסה בורק למצוא תשובות לשאלות שמרכיבות את מבחני חיינו:
⋅ מהם עשרת הכללים לאושר שכולם בשליטתנו?
⋅ מדוע אירועים שליליים משפיעים עלינו יותר מאירועים חיוביים?
⋅ מדוע אנשים נבונים עושים טעויות טיפשיות?
⋅ מה מבחין בין בירוקרטים ליזמים?
⋅ מה ההבדלים הפסיכולוגיים בין ליברלים לשמרנים?
⋅ באילו נסיבות נכון לוותר על פרטיותנו?
⋅ האם מתן אמון משתלם?
⋅ כיצד מסייעת יריבותנו עם אחרים להגדיר את עצמנו?
פעם כשאהיה יותר צעיר הוא ספר מאיר עיניים ומעורר מחשבה, קריאת חובה למי שחוששים להתבונן יום אחד על החיים שחלפו ולשאול את עצמם: האם החיים שלא חיינו היו הראויים יותר?

יעקב בורק הוא איש עסקים, סופר ופעיל חברתי. הקים את חברת ההשקעות "אוורגרין", מהחלוצות בתחום הון הסיכון בישראל ומכהן כחבר הוועדה הציבורית של "עיגול לטובה", המעודדת אזרחים לעגל דרך קבע את סכומי רכישותיהם בכרטיסי האשראי ולתרום את ההפרשים המצטברים לעמותות ראויות. יזם והמו"ל של כתב העת הדיגיטלי אלכסון www.alaxon.co.il המפרסם מאמרים בתחומי ההגות, האמנויות, המדע והתרבות. פרסם ארבעה רבי מכר: האם שימפנזים חושבים על פרישה (2007),
רעש (2009), מדוע טייסי קמיקזה חובשים קסדות (2011) ואיך מוצאים חתול שחור בחדר חשוך (2013)

מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.