ספר לכל - רכש מוסדות

מעגליות
מספר קטלוגי: 625-1200888
נושאים: ספרי עיון, מדע
תאריך יציאה: 1/2016
תיאור:
תמיד חשבתי שאני לא החלטי, אבל עכשיו אני כבר לא כל כך בטוח.
החשיבה המעגלית אחראית לכמה מן המהפכות המתמטיות החשובות של המאה העשרים. היא גם המקור לאחדות מהמבוכות הקדומות ביותר בתולדות החשיבה האנושית.
הספר סוקר שלוש פריצות דרך מדעיות שנולדו מן המעגליות: ההבנה שיש אינסופים גדולים ויש גדולים יותר; משפט גדל, האומר שלא כל דבר נכון אפשר להוכיח, והבחנתו של טיורינג שאין תכנית מחשב פותרת-כל. בצד אלה מתוארת יכולתה יוצאת הדופן של המעגליות לתעתע בחשיבה ולגרום לנו להאמין בבלתי אפשרי.
מעגליות הוא סיור פוקח עיניים מאחורי הקלעים של עולם המדע והפילוסופיה. תמצאו בו חתולים שרודפים אחרי זנבותיהם, נוכלים בתחפושות וגם הוכחה ניצחת לקיומה של המפלצת מלוך נס. תפגשו בו גם את צדה המשעשע של המעגליות ותשובה לחידה העתיקה: מהו הומור.
מה יותר גרוע - בורות או אדישות? לא יודע, אבל מה זה משנה?


רון אהרוני הוא פרופסור למתמטיקה בטכניון. פעיל שנים רבות בזירה של החינוך המתמטי בישראל.

ספריו הקודמים: חשבון להורים ואלגברה להורים, על חינוך מתמטי (שלתפיסתו מבוסס על הבנת המקצוע ולא על רעיונות חינוכיים חדשניים); החתול שאיננו שם, ספר לא פילוסופי על פילוסופיה; מתמטיקה, שירה ויופי, שבו הוא מנסה לפצח את הדמיון בין התחומים; והאדם מנתק משמעות, על טכניקות משותפות לשירה ולבדיחות. מתגורר בטבעון, נשוי ואב לשלושה.

"במשפט הזה יש שתי טעויוט". נכון, או לא? במשפט יש רק טעות כתיב אחת, ולכן יש בו טעות נוספת - במניית הטעויות: יש רק אחת, לא שתיים. אבל אם כך, אין טעות במניית הטעויות — באמת יש שתיים. אם כן, יש רק טעות אחת... ואידך זיל גמור (או שלא).

מחיר: 96.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.