ספר לכל - רכש מוסדות

תן וקח-גישה מהפכנית להצלחה
מחבר: גרנט אדם
מספר קטלוגי: 625-1200862
תאריך יציאה: 1/2017
מספר עמודים: 367
תיאור:

נתחיל בנתונים:
יש שלושה טיפוסים של בני אדם: לוקחים, שהם בני אדם שמעמידים את האינטרס שלהם לפני צורכי האחרים ומבקשים לקבל הרבה ככל האפשר; נותנים, שהם בני אדם המייחדים תשומת לב רבה למה שהאחרים זקוקים לו ונוטים לתת בלי קשר למה שהם מקבלים; ומשווים, שהם רוב בני אדם, והם פועלים תמיד לפי עקרון ההגינות ומשתדלים לשמור על שיווי משקל בין נתינה לקבלה.

ועכשיו לשאלות:
⋅ מי מהשלושה מצויים בתחתית סולם ההצלחה?
⋅ נכון, נותנים פראיירים.
⋅ ומי עומדים בראש סולם ההצלחה?
⋅ הפתעה. גם כאן ניצבים הנותנים.

מתברר שכאשר היא נעשית נכון, הנתינה היא סגנון ההתנהגות היעיל ביותר. היא כדאית לא רק משום שהיא מעניקה לנו סיפוק והרגשת משמעות, אלא גם משום שהיא עושה אותנו יעילים ומצליחים יותר.
בספרו המהפכני תן וקח חושף הפסיכולוג אדם גרנט את הסודות של הנתינה הנכונה. בין השאר הוא מביא מחקרים וסיפורי מקרה שמוכיחים שנותנים רבים אינם סמרטוטים מפסידנים אלא מצליחנים במידה לא צפויה, עומד על ההבדלים בין הנותנים האלופים והנותנים העלובים, ומציג דרכים ושיטות שבאמצעותן אנו יכולים לדאוג לכך שהנתינה שלנו תהיה נכונה. מתברר שהדרך אל ההצלחה אינה תפיסת נתח גדול יותר מהעוגה, אלא הגדלת העוגה כדי שהפרוסות של כולם יהיו גדולות יותר, ומגדילי העוגה המובהקים הם כמובן הנותנים.

"כשתסיימו את קריאת הספר הזה אולי תשקלו שוב את הנחות היסוד שלכם בדבר הצלחה. אם אתם נותנים שנוהגים להקריב את עצמם, תמצאו כאן שפע של רעיונות לטיפוס במעלה סולם ההצלחה. אם אתם בעלי ערכים של נתינה, אבל בעבודתכם אתם מתנהגים כמו משווים, אולי תופתעו הפתעה נעימה משפע ההזדמנויות לממש את הערכים שלכם ולמצוא משמעות בעזרה לאחרים בלי לסכן את הצלחתכם... ואם אתם נוטים כיום לנהוג כמו לוקחים, אולי תתפתו לסטות מעט אל נתיב הנתינה, וללמוד את כישוריהם של בני האדם מהסוג הזה, שהצלחתם מושגת באמצעות תרומתם לאחרים... אבל אם תעשו זאת רק כדי להצליח, מן הסתם לא תצליחו."
אדם גרנט

אדם גרנט הוא פרופסור לפסיכולוגיה ארגונית בבית הספר למינהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה. גרנט פירסם יותר משבעים מאמרים בכתבי עת מרכזיים, ויועץ בחברות וארגונים רבים, ובהם גוגל, יבמ, האו"ם והצבא האמריקאי.


מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.