ספר לכל - רכש מוסדות

לקסיקון ישראל
מספר קטלוגי: 48-35700
תאריך יציאה: 2/2008
מספר עמודים: 302
תיאור:
ערכים ארוכים וגם קצרים, על מה שהיה כאן בין תש"ח לתשס"ח. לצד נושאים מרכזיים ועקרוניים כגון חוקה (שטרם נתקבלה), חוקי יסוד, עבודת הכנסת, ועדות חקירה פרלמנטריות ומשפטיות, "מיהו יהודה" וסוגיות דת ומדינה, נכללים בלקסיקון גם אירועים מכוננים וכאלה שהותירו בעבר רושם על בני הזמן נשתכחו מאוחר יותר.
בלקסיקון נכללים לא מעט נושאי צבא וביטחון, שכן אלה העסיקו את המדינה ותושביה מיום לידתה ממש, ועדיין מעסיקים אותה: קרבות מרכזיים במלחמות השונות ובין המלחמות, סוגיות של מלחמה ושלום, צבא ופוליטיקה, צבא ומשפט. לא נשכחו כמובן נושאים כלכליים וחברתיים – מהמיתון, האינפלציה הדוהרת ומשבר מניות הבנקים, ועד גלגוליו של המטבע הישראלי – מהל"י אל השקל וממנו אל השקל החדש. ערכים מפורטים מוקדשים גם למיעוטים בישראל: ערבים, דרוזים, בהאיים ואחרים. לא נעדרים מהם פולמוסים שצברו תאוצה בשנים האחרונות. כך גם בכל הקשור ליחסי ישראל והפלסטינים.
תמונות, תעודות ומסמכים מצורפים אל החומר הכתוב על מנת להרחיב את היריעה ולהאיר את עיני המשתמשים בלקסיקון.
בחלקו האחרון של הלקסיקון מופיע נספח: "ימי המדינה שבדרך". 75 הערכים שבנספח מהווים את היסוד לערכי הלקסיקון עצמו, שכן קשה להבין תהליכים ואירועים מרכזיים, בעיקר בשנות המדינה הראשונות, ללא היכרות עם מה שעשו, ורצו לעשות, "האבות המייסדים" – הרצל, וייצמן, ז'בוטינסקי, בן-גוריון, בגין וכן עמיתיהם ויריביהם.
"לקסיקון ישראל" הוא כלי רב-ערך לתלמידים ולמורים, לסטודנטים ולכל מי שמתעניין בקורות ישראל – מכל הזוויות האפשריות. החומר הרב, התמונות והתעודות, מאפשרים להבין תהליכים ולהתוודע אל אירועים, גופים,מוסדות ונושאים בצורה מפורטת ובהירה.
ד"ר מרדכי נאור הוא סופר וחוקר תולדות ארץ-ישראל והעם היהודי. כתב וערך למעלה מ-100 ספרים לקסיקון ישראל כשמו כן הוא: סיפורה שחל ישראל בעשורים הראשונים לקיומה באמצעות אלף ויותר בנושאים אלה, וביניהם ביוגרפיות של פנחס ספיר וחיים לסקוב, "ספר העליות", "ספר המאה", "העם היהודי במאה ה-20" ו"הטור השמיני" מסע היסטורי בעקבות הטורים האקטואליים של נתן אלתרמן. בעבר – מפקד גלי צה"ל ומרצה בכיר באוניברסיטת תל-אביב ובמכללת בית ברל. חתן פרס סוקולוב (2002), פרס הרצל (2006) ופרס בן-גוריון (2007).

מחיר: 118.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.