ספר לכל - רכש מוסדות

פרנקנשטיין בבגדאד
הוצאה: כנרת
מספר קטלוגי: 42-1201126
תאריך יציאה: 5/2017
מספר עמודים: 320
תיאור:
השנה היא 2005, ובעיראק שלאחר הפלת סדאם חוסיין משתוללת מלחמת הכול בכול. התקפות דמים, רציחות וחטיפות לאור יום הן דבר שבשגרה. האדי, סוחר רהיטים ישנים המתגורר בבית יהודי נטוש בשכונת בּתאוין בבגדאד, מבקש לחלוק כבוד אחרון להרוגי הפיגועים ומרכיב מאיבריהם יצור אנושי — "מה־שמו". אולם אז הדמות מתעוררת לחיים ויוצאת לנקום באחראים למותם של קורבנות החינם.
המצב מסתבך כשמתברר שאיבריו של פרנקנשטיין הבגדאדי נושרים בזה אחר זה אחרי כל מעשה נקם. כדי להמשיך במסע הענישה הוא זקוק ל"חלקי חילוף" ומוצא את עצמו הורג חפים מפשע במעגל הרג בלתי פוסק שמזין את עצמו. בשלב כלשהו מתגלה לרשויות דבר קיומו של גיבור־העל ומתפתח אחריו מרדף גלוי שנועד לחסלו, עד הסוף המפתיע.
בסגנון ישיר, לפרקים מקברי, אחמד סעדאווי מתאר את המציאות הסוריאליסטית במולדתו, מקום שלא שורר בו הצדק של החוק או השמים, אלא זה של הרחוב. אך לצד האכזריות, הטרגדיה והייאוש ישנן גם אופטימיות, חברוּת ואנושיות. פרנקנשטיין בבגדאד הוא משל רב־עוצמה על השיגעון וחוסר התוחלת שבטרור ובמלחמה, על יחסיות המוּסר ועל מדינה בעלת היסטוריה מפוארת שנקרעה לגזרים ומשתקמת לאיטה, גם אם דרכה אל הביטחון והיציבות עדיין ארוכה.

מחיר: 96.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.