ספר לכל - רכש מוסדות

אחד משלנו - מחודש
מספר קטלוגי: 42-1001905
תאריך יציאה: 1/2015
תיאור:
חגי, גיבור הספר האהוב והמוכר, יוצא שוב להרפתקה מסעירה עם חבורת ילדים מגובשת ונועזת, והפעם הימים הם כבר לא ימי מלחמת העולם השנייה, אלא התקופה שבסמוך לקום המדינה.

אחד משלנו ראה אור לראשונה בשנת 1947 עם איוריו של נחום גוטמן, ושנית בשנת 1971 עם איורים של איווט שצ'ופק-תומא.

במהדורה המחודשת חזרנו לציוריו המקוריים של נחום גוטמן, אך העברית עודכנה לטובת הקוראים הצעירים של היום, כפי שמסבירות בנותיה של ימימה, דנה ורמה, במבוא לספר:

הַסֵּפֶר הַזֶּה, כְּמוֹ כָּל סִפּוּרֶיהָ שֶׁל יְמִימָה, נִכְתַּב בְּשָׂפָה קוֹלַחַת שֶׁדִּבְּרוּ בָּהּ אָז יַלְדֵי הָאָרֶץ: דִּבּוּר "יוֹמְיוֹמִי, שֶׁמְּשַׁלֵּב לֹא מְעַט סְלֵנְג שֶׁל אוֹתָם יָמִים עִם צִטּוּטִים מִן הַתָּנָ"ךְ — שֶׁהָיָה אָהוּב מְאוֹד עַל יְמִימָה. לְאַחַר שָׁנִים רַבּוֹת אָנוּ, בְּנוֹתֶיהָ שֶׁל יְמִימָה, מְבִיאוֹת לָכֶם אֶת אֶחָד מִשֶּׁלָּנוּ הַמְּשַׁמֵּר אֶת רוּחַ הַיָּמִים הָהֵם, בְּשִׁנּוּיִים קַלִּים שֶׁל מִלִּים כְּדֵי לְהַתְאִים אֶת הַכָּתוּב לַשָּׂפָה הַמּוּבֶנֶת הַיּוֹם."

את המהדורה המחודשת של "שמונה בעקבות אחד" הספיקה ימימה לעשות בעצמה עם בנותיה, לפני מותה. ברוח השינויים ההם נעשה העדכון של "אחד משלנו".

ימימה אבידר טשרנוביץ, כלת פרס ישראל ופרס זאב לספרות ילדים, ידעה לברוא דמויות מלאות אופי ולכתוב עלילות שריתקו את הילדים. בין השורות מבצבצת אהבתה לנופי הטבע ולנופיה האנושיים של הארץ. היא נולדה בווילנה ועלתה לארץ עם המשפחה כשהיתה בת 12. במשך כל שנות חייה בארץ עבדה בחינוך לגיל הרך בתפקידים שונים ובכירים. היא כתבה משחר ילדותה: בגיל 14 התפרסמה בניו יורק אגדה לילדים פרי עטה. בתקופת עבודתה כגננת כתבה ימימה את סיפורי הטף הראשונים שלה (סיפורים לרמה, מוקי השובב, כושי ונושי ועוד), שהתפרסמו תחילה ב"דבר לילדים". ספרה הראשון, סיפורים לרמה, הופיע בשנת 1936, ומאז ועד ליום מותה ראו אור יותר מ-40 ספרים לילדים ולנוער (בהם שמונה בעקבות אחד, שנבחר בשנת החמישים למדינה כספר האהוב ביותר על הילדים; אחד משלנו; שני רעים יצאו לדרך; במעגל הסתרים; מגדלים בירושלים; רכב אש ועוד). ימימה גם תרגמה ספרים מהספרות הקלאסית לילדים ופרסמה מאות כתבות ומאמרים בעיתונות הכללית ובעיתוני ילדים.

ימימה היתה מהסופרים הראשונים ששאבו את נושאי הסיפורים מחיי היומיום של הילדים והנוער. גיבוריה הם ילדים מושרשים בהווי הארץ ובנופיה, שיחסיהם ומנהגיהם פשוטים, והם היו מקור הזדהות לקוראים. נושאי ספריה לגיל הרך נשאבו מסביבתם הקרובה של הילדים והיחסים ביניהם, ספוגים אהבה לחי ולצומח ומלאי אופטימיות.

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.