ספר לכל - רכש מוסדות

נרקיס וגולדמונד
מחבר: הסה הרמן
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-12208
תאריך יציאה: 11/2007
קריאה
תיאור:


הרמן הסה (1962-1877) סופר ומשורר גרמני, אשר כאות מחאה על האלימות ושפיכות הדמים של מלחמת העולם הראשונה נטש את גרמניה ב1919- ועבר לגור בשוויץ. לאחר עליית היטלר לשלטון היה לאנטי-נאצי מובהק ובשל כך הוטל חרם עליו ועל יצירותיו בגרמניה הנאצית.
הנושא המרכזי ביצירתו של הסה הוא חוסר הביטחון ביציבות הערכים האישיים והחברתיים; אי השלמה עם המצב הקיים וכמיהה לפתרון מקיף ומשרה שלווה אשר ייטיב לשמור על האני הרגיש מפני הכוחות התהומיים.
בשנת 1946 קיבל הסה פרס נובל לספרות. הנוער המערבי גילה את בשורתו האקטואלית, וספריו זוכים להצלחה רבה בעולם כולו ובארץ.


בלבוש סיפורי קוסם ומושך עוסק הסה שוב בנושא הגדול שליווה אותו לאורך כל חייו הארוכים - הניגוד בין חיי נזירות לבין התמכרות ליצרים. הנזירות מעניקה לבעליה שלוות נפש וחכמת חיים עילאית. היצר החזק הוא יסודו של כוח היצירה של האמן הגדול. נרקיס וגולדמונד הם ידידים, אך שונים זה מזה בתכלית השינוי.
נרקיס הוא הנזיר המלומד והחכם, דולדמונד - האמן בעל היצרים החזקים. המקום והזמן של הרומן הם גרמניה בימי הביניים. נרקיס בעל המידות התרומיות עולה לדרגה של ראש מנזר. גולדמונד הפסל חיי חיי נדודים, רודף נשים ומסתבך בהרפתקות מסוכנות. במסעותיו הוא נקלע לתוך מגפת דבר המרוקנת אזורים שלמים, הוא משתף עצמו באורגיות פרונות, מסתבך בהריגת אדם ובעבירות אחרות המביאות אותו כמעט אל עץ התלייה. אך ידידו נרקיס, ראש המנזר רב העוצמה מציל את חייו.
רומנטיקה וריאליזם חברו בספר יחדיו, והתוצאה היא אחת מיצירות המופת של הרמן הסה.


מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.