ספר לכל - רכש מוסדות

תמונות חיים
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10970
נושאים: בריאות הנפש
תאריך יציאה: 9/2008
תיאור:
ספר מיוחד זה מתאר מסע אנושי מרתק של אנשים המתמודדים עם מחלות נפש, ומנסים לאחות את הקרעים ולשפר את איכות חייהם. על אף מאבקם הבלתי פוסק, הסיזיפי לעתים, אי־אפשר שלא לחוש בתקווה, בכוח ובתאווה לחיים העולים מתוך סיפורם.
ספר מיוחד זה מתאר מסע אנושי מרתק של אנשים המתמודדים עם מחלות נפש, ומנסים לאחות את הקרעים ולשפר את איכות חייהם. על אף מאבקם הבלתי פוסק, הסיזיפי לעתים, אי־אפשר שלא לחוש בתקווה, בכוח ובתאווה לחיים העולים מתוך סיפורם. יחד אתם מיטלטל הקורא בין האורות והצללים בחייהם, בין פסימיות ותחושת כישלון ובין אופטימיות ותחושת ניצחון.

פרופ' יואל אליצור הוא פסיכולוג קליני ורפואי, חבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. עבודתו עוסקת בתחום בריאות הנפש ומתמקדת בקשר בין מערכות טיפול ציבוריות לבין צרכני השירות ומשפחותיהם.

תמונות חיים זכה בפרס בהט לספר העיון המקורי הטוב לשנת תשס"ב. אליצור למד צילום ב"בצלאל" ועבודותיו הוצגו בגלריות שונות.

מן הביקורת

"ספר לא שגרתי, אמיץ ורגיש."
יורם יובל, הארץ

"ספרו של יואל אליצור הנו מסמך אנושי, מרגש ומרתק. בחיבורו השכיל אליצור לצרף בהצלחה רבה שתי אמנויות – צילום ופסיכולוגיה – ליצירת מופת אחת שבה החזותי והמילולי, הצילום והכתב, משלימים זה את זה באופן מושלם. רגישות עינו של יואל הצלם מתחרה בעדינות נפשו של אליצור הפסיכולוג ומושכת את הקורא/המתבונן לעולם שכולו יופי וחיוניות, פתיחוּת וחמלה. אילו כל הצלמים היו פסיכולוגים וכל הפסיכולוגים צלמים, עולמנו היה יכול להיות מקום טוב יותר."
ניסן פרץ, אוצר בכיר לצילום, מוזיאון ישראל, ירושלים

"ביד אמן של פסיכותרפיסט רגיש ואנושי מצליח אליצור לקרב אותנו לעולמם של המתמודדים, ובד בבד לשקף את עצמנו ביחסנו לאלה שלא שפר עליהם גורלם. במהלך העבודה הופך המחבר לשותף פעיל בפרויקט. הוא מתאר קשר אנושי אמיתי שהולך ונטווה בין שותפים מלאים, שבמהלכו הוא לומד להכיר טוב יותר את עצמו. הספר מהול בהבנה וניתוח של פסיכולוג הומניסט ורגיש שאינו מסתגר מאחורי שפה מקצועית."
פרופ' אורי אבירם, בית־ספר לעבודה סוציאלית ע"ש פאול ברוואלד


מחיר: 99.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.