ספר לכל - רכש מוסדות

מכונת הארגון
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10574
תאריך יציאה: 7/2009
מספר עמודים: 348
קריאה
תיאור:
בתיאור היסטורי מקיף וביקורתי מנתח המחבר את מקורותיה האידאולוגיים של התאוריה הארגונית והניהולית ואת התפתחותה במהלך 120 השנים האחרונות. הספר מתמקד בתפקיד שמילאו קבוצה של אנשי מקצוע, המהנדסים־מנהלים, ובעקבותיהם מדעי הניהול ותורת הארגון, בבנייתו של הסדר הארגוני ובצמיחת האידאולוגיה שלו.
מכונת הארגון מבהיר מזווית שונה את אופיו של הסדר החברתי והכלכלי בארגונים. בתיאור היסטורי מקיף וביקורתי מנתח המחבר את מקורותיה האידאולוגיים של התאוריה הארגונית והניהולית ואת התפתחותה במהלך 120 השנים האחרונות. נקודת המוצא שלו היא נסיונם של מהנדסי מכונות אמריקנים כמו פרדריק טיילור ואלכסנדר המילטון צ'רץ' להשתמש בשיטות שנועדו לטיפול בבעיות טכניות כדי לפתור בעיות חריפות בתחום יחסי העבודה, תוך הגדרתן של בעיות פוליטיות כבעיות מכניות וביטול חשיבותם של פערים מעמדיים ואידאולוגיים.
הספר מתמקד בתפקיד שמילאו קבוצה של אנשי מקצוע, המהנדסים־מנהלים, ובעקבותיהם מדעי הניהול ותורת הארגון, בבנייתו של הסדר הארגוני ובצמיחת האידאולוגיה שלו. באמצעות מחקר שיטתי של ספרות הנדסית מראה הספר כיצד החשיבה המכנית במדעי הניהול הלכה והתעצמה ככל שהאלימות ביחסי העבודה גברה, כיצד הפכו שביתות וסכסוכי עבודה ל"אי־ודאות", יחסים בין אדם ל"מערכת", התנגדות לסדר ארגוני פורמלי ל"רציונליות מוגבלת" – ועוד שורה ארוכה של מושגים אקדמיים שהביאו לנטרולה של הפוליטיקה והמעטה מחשיבותה.
כחיבור מדעי בין־תחומי ניצב הספר בצומת דרכים של סוציולוגיה, פילוסופיה, מנהל עסקים והיסטוריה, ומיועד לכל העוסקים בתחומים אלה. כספר עיון מרתק ומגרה למחשבה, הכתוב בשפה שווה לכל נפש, הוא מיועד למתעניינים בהתפתחותם וביישומם של רעיונות המעצבים במידה רבה את חיי היומיום של כל אחד מאתנו.

יהודה שנהב, פרופסור־חבר בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל־אביב, הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת סטנפורד ותואר מגיסטר מן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון. עיקר עיסוקו בסוציולוגיה של ארגונים ובסוציולוגיה של הידע.

מחיר: 91.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.