ספר לכל - רכש מוסדות

מיסוד השיגעון
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10569
נושאים: בריאות הנפש
תאריך יציאה: 7/2010
תיאור:

כיצד מאבדים צעירים ומשפחות את דרכם במבוכי הממסד לבריאות הנפש?
כיצד משמר הממסד הטיפולי מודל נוקשה, שלעתים קרובות מקבע את השיגעון ומעצב את מסלול החיים של החולה הפסיכיאטרי?
דרך סיפורן האישי של ארבע משפחות ישראליות בודקים המחברים את יחסי הגומלין שבין היחיד, המשפחה והמוסדות הטיפוליים. פגישות הייעוץ עם מנוחין חושפות את הבלבול והמצוקה של משפחות שהגיעו למבוי סתום. המפגש חושף לא רק את בעיותיהם של המטופל ובני משפחתו, אלא גם דעות קדומות של תירפיסטים, אידיאולוגיות הטוענות לאובייקטיביות מדעית, ותיוג שמנציח התסכלות פשטנית על מציאות מורכבת.
מעקב של חמש שנים אחר המשפחות ממחיש את מגבלותיו של הייעוץ. המפגש עם תוצאות הכשלון הטיפולי הוא דרמטי ומעורר מחשבה. אך יש גם פריצות דרך והפתעות, המעידות על כוחות של שינוי והתחדשות. המחברים מציגים אלטרנטיבה של טיפול קהילתי מקיף: גישה מערכתית המשלבת את הטיפול ביחיד ובמשפחה יחד עם גיוס משאבים קהילתיים שמעניקים את התמיכה החיובית ברגעי השבירה.

ד``ר יואל אליצור הוא מנהל השירותים לפסיכולוגיה רפואית בתחנות הקיבוצים לטיפול בילד ובמשפחה, וכן מרצה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים.
ד``ר סלוודור מנוחין, ממניחי היסוד לגישת הטיפול המשפחתי, הוא פרופסור לפסיכיאטריה באוניברסיטת פנסילבניה ובבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו יורק, ומחברם של ספרים שונים בתחום הטיפול המשפחתי.
ד``ר מרדכי קאפמן הוא המנהל הרפואי של תחנות הקיבוצים לטיפול בילד ובמשפחה.

מן הביקורות:
``הקריאה של ספר רב עוצמה זה היא חובה לכל מי שחשובה לו בריאותם הנפשית של ילדים ומשפחות. אליצור ומנוחין מצליחים להציב בפנינו דרכי טיפול אנושיות יחד עם האתגר של רפורמה מוסדית``.
בראוליו מונטלבו, תרפיסט משפחתי, ביה``ס לרפואה באוניברסיטת ניו יורק

``כל מי שיש לו השפעה על חייהם של ילדים ומשפחות - מחוקקים, רופאין, תרפיסטים, שופטים, משפטנים ופוליטיקאים - חייב לקרוא ולהשתמש בספר זה. אליצור ומנוחין מציבים אלטרנטיבות מעשיות וברורות לדרכי הטיפול הנהוגות כיום בשירותי בריאות הנפש``.
ד``ר צ`רלס ה` פרישמן, מנהל המוסד למשפחה, פרינסטון, ניו ג`רסי

מחיר: 83.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.