ספר לכל - רכש מוסדות

בלי תופים וחצוצרות
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10130
תאריך יציאה: 11/2008
מספר עמודים: 142
תיאור:
במשך חודשים ארוכים ניהלו מרק הלר וסרי נוסייבה דיון מעמיק, כעין משא ומתן, על הסדר שלום ישראלי־פלסטיני. הגם שלא יכלו להגיע להסכמה בכל פרט ופרט, מראים שני המחברים בבירור, שפתרון של שתי מדינות חיוני לשלום בין ישראל לעולם הערבי, ויותר מכך – שהוא אכן אפשרי.
במשך חודשים ארוכים ניהלו מרק הלר וסרי נוסייבה דיון מעמיק, כעין משא ומתן, על הסדר שלום ישראלי־פלסטיני. פריו של הדיון הזה הוא תוכנית שלום, המביאה בחשבון אינטרסים וצרכים חיוניים יותר מאשר זכויות ומשאלות לב. שלא כרבים אחרים שעסקו בנושא, מרחיקים המחברים מעבר להכללות ומתארים את תוכנו הממשי של הסדר שלום, מורידים את הדיון בנושא מרמת המשמעות הקוסמית לרמה של בעיות קונקרטיות הטעונות פתרון. ואמנם, פרקי הספר עוסקים במכשולים העיקריים העומדים בדרך לשלום ובפתרונות להם: סידורי ביטחון, בעיית הפליטים, ההתנחלויות, מים, גבולות, ירושלים ועוד.
הגם שלא יכלו להגיע להסכמה בכל פרט ופרט, מראים שני המחברים בבירור, שפתרון של שתי מדינות חיוני לשלום בין ישראל לעולם הערבי, ויותר מכך – שהוא אכן אפשרי.
ניתן לראות בספרם לא רק מסמך פוליטי ואנושי מרתק כי אם תחזית מפוכחת באשר לאופיו של משא ומתן עתידי בין ישראל לפלסטינים. אם ייפתר אי־פעם הסכסוך המר שבין העמים, ייזכר ספר זה כנקודת ציון בדרך לשלום.

סרי נוסייבה הוא מרצה לפילוסופיה ומנהל מכון המחקר "מקדס" שבמזרח ירושלים, מהדמויות הבולטות בהנהגה הפלסטינית בשטחים.

מרק הלר הוא חוקר בכיר במכון ללימודים אסטרטגיים ע"ש יפה שבאוניברסיטת תל־אביב.


מחיר: 72.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.