ספר לכל - רכש מוסדות

יהודים אחרונים בקראלה
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-21460
נושאים: מסעות
תאריך יציאה: 12/2011
תיאור:
קהילת יהודי מדינת קראלה בדרום מערב הודו, המוכרת בישראל כקהילת יהודי קוצ`ין, נעלמת בהדרגה וניצבת כיום על סף הכחדה. כמעט מאומה לא נותר מאחת הקהילות המפוארות באסיה. רק יהודים מעטים שרדו בכפרים ובערים. זהו הפרק האחרון והמסכם באחד הסיפורים הגדולים של יהדות הגולה. זהו אפוס שיסתיים בקראלה כבר בימי חיינו.
עדנה פרננדס, עיתונאית בריטית ממוצא הודי, ערכה מסע מקיף ומרתק בעקבות יהודי תת היבשת ההודית. היא חיית בקרבם בקוצ´ין וביקרה את היהודים שעלו לישראל. היא עקבה בקפידה אחר שתי הקהילות, של היהודים השחורים ושל היהודים הלבנים בקראלה, שסבלו במשך מאות שנים מסכסוך מר ביניהן. היחסים בין שתי הקהילות התבססו על הפרדה גזעית, אפליה לרעה, תביעות ותביעות נגד בנוגע לטנה שהתמקדה בזהותו של היהודי הראשון שהגיע להודו, וכן מי היהצאצא לאבות המייסדים של יהדות תת היבשת ומי זכאי להיחשב טהור מבחינת הדת היהודית.

עדנה פרננדב נולדה בניירוב, קניה, וגדלה בלונדון. בעבר שימשה כתבת לענייני חוץ בפיננשייל טיימס בניו דלהי. כן עבדה ככתבת לענייני פוליטיקה ועסקים בין-לאומיים בלונדון. מאמריה התפרסמו בעיתונים ברחבי העולם, ובהם וול סטריט ג´ורנל ואינטרנשיונל הראלד טריביון.

יהודים אחרונים בקראלה זכה בפרס "ספר המסעות הטוב ביותר" לשנת 2009 של הסאנדיי טיימס.

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.