ספר לכל - רכש מוסדות

גאוגרפיה של המזרח התיכון - מהדורה מתוקנת
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-21223
תאריך יציאה: 11/2008
לימוד
תיאור:
הספר "גיאוגרפיה של המזרח התיכון – תמורות על סף המאה ה-21" מנתח תהליכים מרכזיים שעברו על המזרח התיכון במחצית השנייה של המאה העשרים – באוכלוסייה, במים, בתהליכי עיור, בנפט ובכלכלה, וכן באיכות הסביבה, תוך ניסיון להבין את מגמותיהם ואת השלכותיהם על החיים באזור במאה ה-21.

בספר נדונים מושגים רבים המעסיקים אותנו בשנים האחרונות, כגון הכפר הגלובלי, גלובליזציה וחברות ההי-טק, ונעשה בו ניסיון לשפוך אור על הצד הגיאוגרפי של נושאים המצויים על סדר היום הישראלי והמזרח-תיכוני, כמו הסכמי ישראל-ירדן והסכמי אוסלו.

בספר עשרות מפות, תרשימים, לוחות נתונים, איורים ותצלומים. השאלות המשולבות בפרקי הספר מיועדות להכרה פרטנית של בעיה או של אזור וכן לעורר חשיבה ודיון, כמתחייב במציאות המזרח-תיכונית.

פרופסור ארנון סופר מלמד בחוג לגיאוגרפיה באוניברסיטת חיפה ומרצה במכללה לביטחון לאומי. בעבר שימש כראש הצוות לתכניות לימודים בגיאוגרפיה באוניברסיטת חיפה. פרופ' סופר חוקר במשך שנים רבות את הגיאוגרפיה והגיאופוליטיקה של המזרח התיכון ופרסם ספרים, מונוגרפיות ומאמרים רבים בתחומים אלה.

דלית גרוס-לן, בעלת תואר מ"א מאוניברסיטת חיפה, התמחתה בהידרופוליטיקה, באיכות הסביבה ובפיתוח תכניות לימודים. משמשת כמורה לגיאוגרפיה בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה.

הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדה של משרד החינוך ויצא לאור באישורו.

לספר נלווה מדריך למורה.

לתלמידי תיכון

מחיר: 81.90 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.