ספר לכל - רכש מוסדות

אבולוציה בארבעה ממדים
מחבר:
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-21220
תאריך יציאה: 11/2008
קריאה
תיאור:

תמורה מהפכנית מתחוללת בשנים האחרונות ברעיונות על האבולוציה והתורשה. ממצאים חדשים בביולוגיה המולקולארית מערערים את תורת דרווין בגרסתה המקובלת היום, גרסת הגן האנוכיי הממוקדת בגנים. התורשה אינה עומדת על הגנים בלבד, טוענות הגנטיקאיות חוה יבלונקה ומריון למב בספר זה ומציגות ארבעה ממדים של האבולוציה – ארבע מערכות הורשה: גנטית, אפיגנטית (העברת תכונות בתא ולא בדנ"א), התנהגותית וסמלית. כל המערכות האלה, הן טוענות, יוצרות וריאציות שהברירה הטבעית יכולה לפעול עליהן. יתרה מזה, לדבריהן, האבולוציה אינה פועלת תמיד באופן אקראי ועיוור; לא אחת, המוטציות ושאר הווריאציות מושפעות מתנאי הסביבה ומופיעות בזמן או במקום שבו הן יכולות לשפר את סיכויי ההישרדות של האורגניזם. ברעיון מהפכני זה מעמידות המחברות תיאוריה ניאו-למרקית המבוססת על תורתו של למרק, שמאז דרווין סר חנה ועקרונותיה נדחו בבוז.

אבולוציה בארבעה ממדים מציג תורת אבולוציה עשירה ומורכבת. יבלונקה ולמב לוקחות את הקורא למסע אינטלקטואלי מתוך תוכו של התא הביולוגי היחיד ועד התרבות שאנו חיים בה. בתוך כך הן פותחות צוהר אל תחום מחקר חדש ותוסס, האפי גנטיקה – המדע החוקר את התכונות הביולוגיות העוברות מדור לדור בלי מעורבות של וריאציות גנטיות – ומציגות את השלכותיו המהפכניות על תורת האבולוציה של דרווין.

למרות נושאיו הכבדים, הספר מיועד לציבור הרחב. כדי להקל את הקריאה ואת ההבנה, המחברות מרבות להשתמש בניסויי מחשבה וביאורים משעשעים ומאירי עיניים. לקוראים המקצועיים, המבקשים להעמיק עוד, מובא בסופו של כל פרק דיאלוג עם הדמות הפיקטיבית "איפכא מסתברא", שבשאלותיה וקושיותיה יוצרות דיון פורה ומעמיק עם המחברות.

חוה יבלונקה היא פרופסור במכון כהן להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים באוניברסיטת תל אביב. מריון ג' למב היתה עד פרישתה לגמלאות מרצה בכירה בקולג' בירבק שבאוניברסיטת לונדון. בעשרים השנים האחרונות הן חוקרות יחד את ההיבטים האבולוציוניים של האפי גנטיקה.


מחיר: 118.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.