ספר לכל - רכש מוסדות

עושי הנפשות
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-20996
תאריך יציאה: 1/2007
קריאה
תיאור:

פרדסן מפתח תקווה נוזף בזיגמונד פרויד על שבגד בקודשי ישראל. חבר קיבוץ מדווח לפרויד על יכולותיהם הטלפתיות של תושבי הארץ הערבים. ח"נ ביאליק מוחה על החיטוט הפרוידיאני ביצירתו. אנליטיקאי מרקסיסט מבקש לשחרר את ילדי הקיבוץ מהתסביך האדיפלי. פסיכואנליטיקאית מתבקשת להתייצב בפני ועדה שתבדוק אם חרגה מהפסיכואנליזה הקלסית.



עושי הנפשות מספר את סיפור הגעתה של הפסיכואנליזה לארץ ישראל. במחקר פורץ דרך זה מתוארות השנים המעצבות של החברה הפסיכואנליטית הארץ-ישראלית, ונחשפות לראשונה התכתבויותיו של פרויד עם תלמידיו וקוראיו בארץ. ערן רולניק משלב היסטוריה אינטלקטואלית בהיסטוריה חברתית ומשרטט ברגישות את הביוגרפיה הקבוצתית של הפרוידיאנים הראשונים שהיגרו לפלשתינה.

עושי הנפשות יוצא עם הקוראים למסע היסטורי מרתק בין וינה, אודסה, ברלין, לונדון, ניו יורק, ירושלים ותל אביב, ומתחקה אחר המפגש בין האוטופיה הציונית הקולקטיביסטית לתפיסת האדם הפרוידיאנית הפסימית והאינדיבידואליסטית. המחבר מביא לראשונה את סיפורם של פסיכואנליטיקאים מהגרים, הן כסיפור של המשכיות המעיד על כוחה העל-תרבותי של הפסיכואנליזה, הן כסיפור של ניתוק דרמטי וכאוב מהמסורת המרכז אירופית. רולניק משחזר בספר את השיח הקליני והתרבותי שניהלו עם הפסיכואנליזה רופאים, פסיכולוגים, מחנכים, סופרים ופוליטיקאים כשהוא מתבסס על מאות מכתבים ותעודות שטרם ראו אור.



ד"ר ערן רולניק, פסיכיאטר, היסטוריון, מתרגם ועורך מדעי של רבים מחיבורי פרויד שראו אור בעברית. מתמחה במכון הישראלי לפסיכואנליזה ומלמד באוניברסיטת תל אביב.


מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.