ספר לכל - רכש מוסדות

אהבה בפרדסים
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-125064
תאריך יציאה: 9/2008
תיאור:
"שמי ירון" הציג הנער את עצמו "ואני יודע עליך המון פרטים שאספתי מעתונים ומספרים לצורך עבודה שלי לבית הספר על נושא הלח"י, אבל השאלה הראשונה שאני חייב לשאול אותך היא דוקא בקשר לתקופה יותר מאוחרת. כולם יודעים שהיית קרוב מאוד לבן גוריון, אולם הוא בעבר רדף אותך. איך אתה יכול להסביר את זה?
והשאלה השניה נוגעת לתקופת הלח"י. מה נתן לך את הכוח להמשיך בתקופת הפרדסים, כשכולם קמו לתפוס אותך חי או מת. למה לא הסגרת את עצמך?"
"לשאלה הראשונה התשובה ארוכה ועלינו לשוחח. לשאלה השניה התשובה קצרה:
את הכוח נתנו לי נחה והיכולת לשיר. כל זמן שעם או תנועה ימשיכו לאהוב לשיר, שום דבר לא ישבור אותם.
הבנת?"


הימים היו ימי ראשית מלחמת העולם השניה. ההגנה והאצ"ל, הלוחמים בבריטים השולטים בארץ, מכריזים על שביתת נשק ומתגייסים לסייע לצבא הבריטי הלוחם בנאצים. קבוצת אנשים פורשת מהאצ"ל ומקימה את ארגון הלח"י.
לדעתם אסור להפסיק את המלחמה בבריטים, אלא אם כן יבטיחו להקים מדינה יהודית אחרי המלחמה. בין אנשים האלה, שנרדפו הן על ידי הבריטים והן על ידי מוסדות הישוב ובראשם בן גוריון, היו יהושע ונחמה כהן. שנים אחר כך היו לחלוצים בנגב השומם, ובקיבוצם שדה-בוקר נפגשו עם דויד בן גוריון והיו לזוג החברים האישיים המקורבים לו ביותר.
יהושע כהן נולד בתל-אביב בשנת 1922 ונפטר ב-1987 בקבוץ שדה בוקר.
נחמה נפטרה שנה קודם לכן.
בית ספר שדה במדרשת שדה בוקר קרוי על שם נחמה ויהושע כהן.
"ראשונים בארץ"
סדרה ייחודית של ספרים לנוער, שעלילת מתרחשת בארץ ישראל. הספרים מביאים לקוראים הצעירים את ספוריהם האישיים והמרתקים של אנשי מופת, חולמים ומגשימים, שפעלו ויצרו למען הכלל.


מחיר: 71.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.