ספר לכל - רכש מוסדות

המרגל שחזר מן הכפור-מחודש
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-14063
תאריך יציאה: 9/2013
תיאור:
"מותחן הריגול הטוב ביותר שקראתי אי פעם" גרהם גרין

"רב־המרגלים הגדול ביותר של עולם הספרות" ניוזוויק

"סיפור ריגול עשוי מלאכת מחשבת" אובזרוור

"גדול סופרי מותחני הריגול בזמנו, אולי בכל הזמנים" טיים

"ספר הריגול הטוב ביותר שנכתב מעולם" פבלישרס ויקלי



מותחן הריגול הקלאסי מאת הסופר הבריטי ג'ון לה קארה. עם צאתו לאור ב־1963 הוא הסעיר את העולם, זכה לשלל תשבוחות, הפך לרב־מכר בינלאומי ועובד לקולנוע בכיכובו של ריצ'רד ברטון.

ג'ון לה־קארה משנה את כללי המשחק וחוצה את הקווים במשימה אחת אחרונה שהוא מטיל על לימאס, מפקד רשת הביון הבריטית בגרמניה, המשתוקק נואשות לגמור עם קריירת הריגול שלו – ולחזור הביתה מן הכפור.

המשימה היא לחסל את ראש הביון המזרח־גרמני.

אלא שלימאס אינו יודע שזו רק אחיזת עיניים שמאחוריה תרמית ועוד תרמית; שמפקדיו ציניים ונבזיים לא פחות מאויביו; ושבעולם מזוהם של משחקי המלחמה הקרה, חיי אדם אינם נחשבים במאום, והאדם הוא רק כלי משחק.

"את המרגל שחזר מן הכפור כתבתי בגיל שלושים, תחת לחץ אישי עז שלא חלקתי בו, ובפרטיות קיצונית. כקצין מודיעין במסווה של דיפלומט זוטר בשגרירות הבריטית בבּוֹן, הייתי סוד לגבי עמיתי לעבודה, וחלק ניכר המזמן גם לגבי עצמי...

המרגל שחזר מן הכפור הוא יצירה של דמיון גחמני שהגיע עד אובדן עצות עקב גועל פוליטי ובלבול אישי... מעלתו של הרומן, אם כך – או העלבון הטמון בו, תלוי מאין מסתכלים – לא נעוצה בכך שהיה אותנטי, אלא בכך שהיה אמין. הסתבר שאת חלום הבלהות הזה חלקו אנשים רבים ברחבי העולם, מאחר שהוא העלה את אותה שאלה נושנה שאנחנו שואלים את עצמנו חמישים שנים אחרֵי: עד כמה אנחנו יכולים להרחיק בהגנה הצודקת על הערכים המערביים שלנו, בלי לזנוח אותם תוך כדי כך?...

מה למדתי במהלך החמישים שנים האחרונות? כשאני חושב על זה, לא הרבה. רק שהעקרונות המוסריים של העולם הסודי די דומים לאלה שלנו."

ג'ון לה־קארה, מתוך ההקדמהג'ון לה־קארה (שם העט של דיוויד קורנוול) נולד ב־1931 והוכתר בתואר "אמן ספרי הריגול". כתב 23 ספרים עד כה, בהם "המרגל שחזר מן הכפור" (שנבחר על ידי פבלישרס ויקלי למותחן הריגול הטוב ביותר שנכתב אי פעם), "החפרפרת", "כל אנשי סמיילי", "המתופפת הקטנה", "החייט מפנמה", "הגנן המתמיד", "חברים מוחלטים" ו"בוגד משלנו". ספריו תורגמו ל־29 שפות, ורבים מהם עובדו לקולנוע ולטלוויזיה. לה־קארה שומר על פרטיותו בקנאות, אינו מרבה בראיונות וחי חיים כמעט מבודדים באחוזתו הכפרית.

מחיר: 92.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.