ספר לכל - רכש מוסדות

בת של פרטיזן
מספר קטלוגי: 3-13809
תאריך יציאה: 2/2010
מספר עמודים: 190
תיאור:

כריס בן הארבעים הוא גבר משועמם, בודד ולכוד בחיי נישואים חסרי אהבה וסקס. מנוכר לתרבות הצעירים של שנות השבעים בלונדון ומנוכר לעצמו, הוא מזמין באחד הלילות זונה להיכנס למכוניתו. רוזה היא יוגוסלבית, בתו של אחד מהפרטיזנים של טיטו, שעברה לא מזמן ללונדון. היא אמנם רק בת עשרים ומשהו, אבל חייה עד כה היו גדושים בסכנה, בחוסר מזל, ברומנטיקה ובטרגדיה. ולמרות שהיא לא זונה, כשכריס פונה אליה, היא נכנסת למכוניתו.

בחודשים הבאים רוזה מספרת לכריס על חייה בעבר ובעצם מצילה בכך את חייה. כריס שותה את דבריה בצמא כחמצן החיוני להישרדותו. אבל האם רוזה מספרת את האמת? האם כריס שומע את הסיפורים כפי שהם או מסנן אותם בפילטר מטעמיו שלו? והאם זה משנה בכלל?

בת של פרטיזן הוא סיפור אהבה כואב, מתוק, מצחיק, מריר ועצוב עד כדי דמעות, שחבויה בו גם אמירה מתוחכמת להפליא על מלאכת הסיפור, על כוח הפיתוי שלה ועל הסכנות הטמונות בה.

"הפרוזה הצלולה והמתוקה כדבש של דה-ברנייר מחלחלת לתודעתו של הקורא בשלווה, וגם ברגעים הדרמטיים מורטי העצבים שבה לעולם אינך צריך לצאת ממנה כדי לשאוף אוויר. זו גדולתו של דה-ברנייר." ("טיימס")

"רומן חכם ונוגע ללב המוכיח שאין דבר כזה 'חיים רגילים'. בדומה ל'על חוף צ'זיל' מאת איאן מקיואן, גם 'בת של פרטיזן' הוא רומן על הזדמנויות אבודות ועל הדרכים המוטעות שבוחרים ללכת בהן, ומתחקה אחר הדרך שבה צעד שגוי אחד עלול לשנות את מהלך החיים כולו." (גרדיאן)

לואי דה-ברנייר נולד בלונדון ב-1954. ספרו רב-המכר 'המנדולינה של קפטן קורלי' (ראה אור בעברית בהוצאת זמורה-ביתן) עובד לסרט שובר קופות וזיכה אותו בפרס הסופרים הבריטים האהובים ביותר בשנת 1995. כיום הוא חי בסאפוק עם בת זוגו ושני ילדיהם.

מחיר: 86.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.