ספר לכל - רכש מוסדות

לקסיקון מלחמת יום הכיפורים
מחבר: הבר איתן
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13445
תאריך יציאה: 11/2008
תיאור:


למלחמת יום הכיפורים אלף פנים – ואלף גרסאות. ההפתעה והמחדל חוללו שמות בכוחות הלוחמם ובמפקדים המחזיקים מאז בגרסאות שונות. כל אחד ומלחמת יום הכיפורים שלו. גם היום, שנות-דור אחרי, טרם התבהרה די צוכה תמונת המלחמה.
ספר זה משתדל להציג גם את ה``יער``, את תמונת המלחמה הכוללת, וגם את ה``עצים``, הפרטים שליוו את הכוחות ואת הקרבות. זהו פאזל שכל אחד ממרכיביו ומחלקיו הקטנים יותר הוא סיפור בפני עצמו. המחברים עשו כל מאמץ להביא את גרסאות המפקדים ואולם לא שמו עצמם שופטים. זה תפקידה של ההיסטוריה.

כל הקרבות, כל המפקדים, כל כלי הנשק, כל המעוזים והמוצבים, כל בעלי העיטורים, כל השבויים, כל שמות חללי מלחמת יום הכיפורים. הכול על המלחמה.

זאב שיף

פרשנו הצבאי של ``הארץ``. כיסה עבור עיתונו מלחמות רבות, כולל את מלחמת יום הכיפורים.
ספרו ``רעידת אדמה באוקטובר`` על מלחמת יום הכיפורים זיכה אותו בפרס סוקולוב לעיתונות. יחד עם איתן הבר כתב את הלקסיקון לבטחון ישראל וספרים אחרים. ב-2003 זכה בפרס חיים הרצוג ``לתרומה ייחודית למדינת ישראל בתחום התקשורת``.

איתן הבר
היה משך 26 שנים הכתב הצבאי והפרשן הבטחוני של ``ידיעות אחרונות``. סיקר את מלחמות ישראל ופעולות הביטחון שביניהן. היה יועץ שר הביטחון (1985-1990) ומנהל לשכת ראש הממשלה יצחק רבין (1992-1995).
בין ספריו: ביוגרפיה של מנחם בגין, הלקסיקון לבטחון ישראל, המרגלים, וספרים אחרים.
447 עמודים

מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.