ספר לכל - רכש מוסדות

עם הרצל לארץ חדשה
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-12990
נושאים: כללי, ציונות
תאריך יציאה: 4/2009
תיאור:
שמעון פרס מגשים חלום : הוא יוצא עם הרצל וירטואלי למסע מרגש בארץ חדשה-ישנה, מתפעל איתו מן החידושים, מהסס אם להראות לו מחזות קשים, מנסה להראות בעיניו מה מחזונו התגשם ואיך נראית היום אלטנוילנד הדמיונית שלו.
"...נולדתי במשפחה ציונית של ממש. הרצל היה בעינינו אישיות אגדתית, מעין נסיך גולה, מלך ללא כתר, שהראה לעמו את הדרך הנכונה. איש לא עירער על סמכותו או על יוקרתו (....)
"לאחר שעליתי לארץ ישראל ב-1943, היה הרצל בעבורי לסמל אחר. השינוי בעל המשמעות בעיני, ששוב הוא לא היה רק מייסד התנועה הציונית שהתקיימה בגולה, אלא נקודת הציון הגיאוגרפית שלי במפת ישראל. בתל אביב, שקיבלה את שמה בהשראתו, נקרא על שמו רחוב, ועל שמו נקראה גימנסיה מפורסמת (שבניינה המקורי נהרס בשנות החמישים). שמו היה לחלק משיגרת חיינו, וכמוה גם התרוממות הרוח שלנו שבאה למראה תצלומי דיוקנו הנפלא, שהתנוסס על קירותיהם של חנויות ושל בתים. ואולי דבר זה הוא שגרם באופן בלתי מובן לעשותו למשהו רחוק, רחוק מאוד מתודעתנו היומיומית. לא ידעתי עליו הרבה וגם לא התאמצתי לתקן את הפער הזה (...)
"ב-1946 נסעתי לבאזל כציר של סיעת מפא"י לקונגרס הציוני הראשון אחרי המלחמה. באותה שנה היינו נתונים במשבר ציוני עמוק, ובמהלך הועידה כולה לא היה בידי פנאי להרהר במייסדה של המדינה היהודית ובימים הקדחתניים שעברו עליו שם באוגוסט 1897.
"והנה כבר חמישים ושתיים שנים אני מבטיח לעצמי לתקן מעוות זה. אבל החיים קבעו אחרת. מצב המלחמה הכמעט קבוע שבו היתה מצויה מדינתנו עד לחתימת חוזה השלום הישראלי-פלשתינאי ב-1993, ותחומי האחריות השונים עליהם הופקדתי, לא הניחו לי זמן להקדיש לעצמי לפגישת היכרות מחודשת עם תיאודור הרצל. זו אולי הסיבה שאת המסע הזה, ששכן בדמיוני זמן רב, החלטתי להעלות על הכתב חצי מאה לאחר התגשמות חזונו של הרצל...."

מחיר: 15.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.