ספר לכל - רכש מוסדות

דגל לקטנים
מספר קטלוגי: 249-50900
תאריך יציאה: 12/2021
קריאה
תיאור:

הספר דגל לקטנים עוסק בעיתונות הילדים של אגודת ישראל ושל פלגיה. עיתונות שצמחה בפולין ובארץ־ישראל וביקשה לגייס את הקוראים הצעירים לשורות התנועות האגודאיות. מייסדיה הצהירו על כוונתם לגבש עיתונות “מחנכת” לערכי החברה החרדית. הם ביקשו ליצור עיתונות וספרות שיוכלו לבוא במקום עיתונות וספרות הילדים החילוניות. עיתוני הילדים האגודאיים נוסדו גם כתוצר של מאבקים פוליטיים בין הפלגים שצמחו בתוך מחנה זה.

הספר מציג פנים לא מוכרות של החברה החרדית, שהצליחה לפתח עיתונות ילדים מגוונת ועשירה בתכניה. עיתונות ששיקפה ברבים מתכניה את עולם הילד. עיתונות שחינכה את קוראיה לערכים המסורתיים של אגודת ישראל ובמקביל חינכה אותם לערכים חברתיים ולאומיים תוך סיגולם למציאות. עיתונות שהצמיחה ספרות ילדים חרדית עשירה וטובה.

ד”ר יוסף פונד עוסק בחקר אגודת ישראל (אגוד”י). מאמריו וספריו דנים בהיבטים היסטוריים, חברתיים ואידיאולוגיים של התנועה. ספריו: פירוד או השתתפות: אגודת ישראל מול הציונות ומדינת ישראל (מאגנס, 1999); תנועה בחרבות: מנהיגות אגודת ישראל לנוכח השואה (ראובן מס, 2008); ילקוט רעים חרדים: שירת משוררים אגודאים צעירים בארץ־ישראל בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים (כרמל, 2008); מתווי דרכים: עיתונות אגודת ישראל (הקיבוץ המאוחד, 2010); פרולטרים דתיים התאחדו! פועלי אגודת ישראל אידיאולוגיה ומדיניות (יד יצחק בן־צבי, 2018). סיפורו – גן ספרים (אבן חושן, 2018) – עוסק בספרים לחובבי ספר.


מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.