ספר לכל - רכש מוסדות

הפרק החסר
מספר קטלוגי: 249-50379
נושאים: כללי, ספרות
תאריך יציאה: 9/2016
מספר עמודים: 278
תיאור:
מאה פרטים שבעבר נראה לי שולים, ניצולי הסיפורים שהמאיסו עליי, הצטופף זה על גבי זה במרתף זיכרוני כל שנים מבלי להימחק, להִטשטש, להיעלם, דחויים, טורדני, בנים בלי משמעות, חסר בית, יתומים מקשר, נדחף עכשיו להשתחרר על הדף, מתנער להתברר, מסתדר, מזדקף להיכלל בתמונות שמתהווה על מקלדת, בתיאורים שנכתב מאליהם אצים להשתבץ בפרקי סיפור שזורם ממני על אחד מונים שהיו פעם השלמה ויפה ואהוב ואינו עוד. ואף שאני מתקשה להתמודד עם המונם ולחצם, ורק קטעים בודדים מחייו יוצאי שלמים מתחת ידי, אף שאני מבינה שרק מותו חי בי, אני ממשיכה להחיות אותו במילים על הדף בכוח רצוני, כפי שצריך היה להיות, כפי שיכול היה להיות, כפי שהייתי רוצה שיהיה כדי שאוכל, אולי, לאהוב אותו ... "

"לא כל מה שקורה במשפחה ילד צריך לדעת," הוזהרה המספרת שוב ושוב בילדותה. כאשר בבגרותה חיטטה בניירות ישנים, נתקלה ברמזים למסתורין מסקרן. מה הסתירה אמהּ האלמנה מאחורי סיפור האהבה הרומנטי שסיפרה לה פעמים אין-ספור? מי באמת היה האב שלא הכירה, האומנם רק חובב מוסיקה ושפות, אידיאליסט שרמנטי ותו לא? ואמה, האֵם שדימה שהיא מכירה, ההייתה רק קרבן אהבתה עד מוות? נבירה במכתבי אב ובזיכרון משפחתית חושפת עבר פוליטי טעון, מרתקת ומאיים, שונה בתכלית מזה שתואר באוזניה. אמת על חיי הוריה ברומנייה ערבה מלחמת העולם השנייה ובמהלכה מתגלה כסיפור מתח שעלילתו מפתיע, אופיו הדרמטי, וסופו טרגי.

דוקטור מרים יחיל - וקס היא סופרת, מחזאית, מתרגמת, דרמטורגית ומרצה לתאטרון וספרות פרסמה את נורדאו פינת וול -. סטריט (כנרת, זמורה-ביתן 2009), את ספר השירים בלי כוונה (עקד 1977) ועוד סיפורים, שירים ומאמרים תרגמה מאנגלית. ומצרפתית כחמישים רומנים ומחזות יחיל -. וקס , היא בוגרת אוניברסיטת סטנפורד, שימשה דרמטורגית בתאטרות חיפה, הבימה, גשר והחאן, וכן היתה שותפה ליצירת אידיוט, כפר, עיר, אדם בן כלב, מנין נשים ועוד ניהלה את פסטיבל חיפה להצגות ילדים ואת התאטרון . לילדים ולנוער.

מחיר: 79.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.