ספר לכל - רכש מוסדות

פועם ונפעם
מספר קטלוגי: 249-50315
תאריך יציאה: 8/2015
תיאור:
אראלה הורביץ, פלמ"חניקית, ממייסדי קיבוץ נתיב הל"ה שבעמק האלה, הייתה מאיירת ספרי ילדים מחוננת, שציוריה – המזוהים כל כך עם ארץ-ישראל – עיטרו את ספריהם של פוצ'ו, דבורה עומר, תקווה שריג, אוריאל אופק, נירה הראל ורבים נוספים. בה בעת הייתה גם טבחית, יורדת ים, עורכת עלון, מזכירת קיבוץ, סופרת, מגישה בחדר האוכל, חברת נפש לזאטוטי הקיבוץ ולמייסדיו, עיתונאית, כותבת מערכונים. אישה הנהנית מעיתון "לאשה", משיר של אלתרמן, מסלט חצילים ומציור של ואן-גוך באותה מידה של חיוניות ותאוות חיים.

הספר עוקב אחר סיפור חייה מילדותה על חוף ימה של חיפה עד מותה בביתה הקיבוצי אל מול נופיו של עמק האלה, שעל יופיו, צבעיו וריחותיו התרפקה כל חייה.

זהו סיפור ייחודי ואישי מאוד, המייצג, עם זאת, דור שלם של ילידי הארץ, "צברים", שהוריהם החלוצים הולידו אותם אל המקום הקשה והנפלא הזה, והעמיסו עליהם את המשימה להגשים פה בארץ חמדת אבות את כל התקוות, ואף למעלה מכך. זהו סיפורה הפרטי של אישה, ובו בזמן סיפורו הקולקטיבי של דור שהוטלה עליו הזכות – הכרוכה בכאב – להשתתף ברגע היסטורי מטלטל של מלחמה לעצמאות, הקמת מדינה, בניית יישובי ספר ומאבק מתמשך, הרואי ומתסכל, למען חיים של משמעות.

מחיר: 74.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.