ספר לכל - רכש מוסדות

העיתון
הוצאה: כרמל
מספר קטלוגי: 249-50087
תאריך יציאה: 11/2012
תיאור:
העיתון מספר סיפור כפול: סיפור קורותיו של העיתון ידיעות אחרונות מראשיתו, וסיפורם של בני משפחת מוזס, שיסדו והביאו אותו למעמדו חסר התקדים בעולם העיתונות. שני הסיפורים נגללים בספר בקווים מקבילים: מנקודת התחלה כמעט חסרת סיכוי דרך עשורים של התמודדות עיקשת על הבכורה בעולם העיתונות בישראל. הספר בוחן את המקום שמילא העיתון בהצגת מציאות היומיום לפני קוראיו בפרקי זמן שונים בחייה של המדינה, ומשווה בינו לבין יומונים גדולים אחרים. המעקב אחר דרכו של העיתון לפסגה חושף את האמצעים שנקטו העומדים בראשו להשגת מטרתם; ובתוך כך גם את מערכות היחסים ששררו ביניהם.
זהו, אם כן, גם סיפורה של משפחה. יהודה מוזס העמיד את בנו נח ואת דודנו דב יודקובסקי בראש העיתון לאחר החורבן שהמיט עליו ה"פוטש" של מייסדי מעריב. בעבודת נמלים עיקשת ובכישרון יוצא דופן הביאו השניים את ידיעות אחרונות משפל מדרגה למעמד של אימפריה. כאשר נעשה לעיתון הנפוץ ביותר בישראל, הוא הפך לזירת התגוששות בין בני הדור השלישי של המשפחה שהחזיקו בבעלות עליו. היבטים של המאבקים האלה, שהשפיעו על דרך התנהלות העיתון, מוצגים גם הם בספר.
עדי מרקוזה-הס היא בעלת תואר שני בביולוגיה. בעברה היתה חברה בצוות הפיתוח של קורסים במדעי החיים באוניברסיטה הפתוחה ולאחר מכן עסקה בכתיבת לומדות במדעים, בהוראת ביולוגיה בבי"ס תיכון ובפיתוח תכניות לימודים משולבות מחשבים. היא מחברת של ספרי לימוד בביולוגיה שהיו לרבי מכר. בחמש-עשרה השנים האחרונות היא מתרגמת ספרי עיון המיועדים לקהל הרחב בתחומים של מדעי הטבע, אבולוציה, פילוסופיה, היסטוריה וחברה. ספר זה הוא ספרה הראשון בפרוזה.
גילוי נאות: המחברת היא אחיינית של יהודה מוזס ובת-דודה של נח מוזס המנוחים.
למען הסר ספק: הספר נכתב ללא ידיעתם של מי שמחזיקים בבעלות על העיתון כיום, וללא שום מעורבות מצידם. הוא פרי עבודה עצמאית ותחקיר עצמאי של המחברת.

מחיר: 129.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.