ספר לכל - רכש מוסדות

גנגסטר שיק: פשע תרבות קפיטליזם
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-53275
תאריך יציאה: 11/2016
תיאור:
מדוע אנו מעריצים את הגנגסטר אך חפצים גם במותו? מה סוד האטרקטיביות של הרוע בימינו? הגנגסטר הופך לגיבור תרבות בחסות הקפיטליזם - תפישת עולם החותרת ללא לאות למיקסום רווחים, ריגושים וביצועים. האלימות התיאטרלית והפרברטית מגלמת את כוח המשיכה של הרוע ומאפשרת לקורא/ לצופה להתחבר אל עולם של פנטזיה, תוך המרת האלימות הגדושה לבידור נורמטיבי, בעל קודים אסתטיים ידועים מראש. כך יכול הקורא לדבוק בשלוותו הבורגנית, ולחשוב כי הרוע מוגבל רק למוסכמות שמוצגות על המסך, וכי הרוע הממשי, הפוליטי, המצוי מחוץ לעולם הייצוגים, מתאדה וכמעט שאינו קיים.
כדי לבחון הנחות אלה, מציג הספר את שלבי עלייתו של הגנגסטר בתרבות, עד להפיכתו לגיבור מדיה ולידוען עכשווי. בין השאר, מוצעת קריאה בסיפורו של המינגווי 'הרוצחים' וביצירות קלסיות כגון 'קיסר קטן', 'אויב הציבור' ו'פני צלקת'. בין היצירות העכשוויות ימצא הקורא את 'הסנדק', 'הבלתי משוחדים' 'אימפריית הפשע' ועוד. תשומת לב מיוחדת מוסבת ל"גנגסטר הציוני": סדרת הדרמה 'הבורר' חושפת בצורה סטירית את הבקיעים בתוך הזהות הישראלית השבירה ומעידה על הפוטנציאל הביקורתי הגלום בז'אנר.
גנגסטר שיק מציע דיון מעמיק אודות הפסימיות התרבותית בימינו, זו שנירמלה את הזוועה לתוך המדיה והפכה אותה ל"מגניבה" ולבידור מקובל ביומיום. זוהי מסה על הפנטזיות שלנו ועל תשוקת החרדה המפעמת בתרבות ההווה.

ד"ר דוד גורביץ' הוא חוקר תרבות, ספרות ותקשורת; מרצה ב'המרכז הבינתחומי הרצליה'; מחברם של הספרים: 'פוסט מודרניזם, ספרות ותרבות בסוף המאה ה- 20';" האנציקלופדיה של הרעיונות"( יחד עם ד"ר דן ערב); ו"הבלש כגיבור תרבות".

מחיר: 68.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.