ספר לכל - רכש מוסדות

אופקים חדשים
מחבר: בלס גילה
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52980
נושאים: אמנות
תאריך יציאה: 9/2014
תיאור:
קבוצת ´אופקים חדשים´ נוסדה עם קום המדינה על ידי 15 מטובי האמנים בישראל ובראשם יוסף זריצקי ומרסל ינקו, שדגלו במגמת ההפשטה אשר איפיינה בשנות ה-50 של המאה הקודמת את האוואנגרד האמנותי באירופה, בעיקר בצרפת.
לפניכם מהדורה חדשה, מורחבת ומעודכנת של הספר שראה אור בשנת 1980.
הספר מתבסס על מחקר אמפירי מדוקדק של שדה האמנות בעשור הראשון לקיומה של מדינת ישראל, ומשקף תמונת מצב אובייקטיבית ככל האפשר של הכוחות השונים שפעלו בה באותה עת.
הספר כולל את הטקסט האינטגרלי של הספר המקורי, נתונים ביוגרפיים מעודכנים של האמנים וקטעי ביקורת נבחרים בני הזמן. כמו כן, הוא כולל דיון מורחב בפרשנויות מאוחרות של הדיכוטומיה בין לוקאליות (מקומיות, מקוריות) ואוניברסאליות, שיש לה השלכות חשובות ביחס להגדרת הזהות העצמית של האמן והאמנות הישראלים.
לאור ההחלטה להתמקד בשנות הפעילות של ´אופקים חדשים´ כקבוצה, כל התמונות שמופיעות בספר נוצרו סביב השנים 1965-1948, וזאת למרות העובדה שחברי הקבוצה המשיכו להתפתח וליצור, כל אחד בדרכו, שנים רבות לאחר מכן.
הספר מוגש עתה בעיצוב גרפי חדש ומרהיב וכולל גרסה באנגלית.

פרופ´ גילה בלס לימדה אמנות מודרנית וישראלית בחוג לתולדות האמנות בפקולטה לאמנויות של אוניברסיטת תל אביב, ומוסיפה לנהל מטעם החוג את ´בית ציפר לתיעוד וחקר האמנות בישראל´. היא פירסמה מאמרים וספרים רבים על אמנות ישראלית וצרפתית. בין ספריה: אופקים חדשים (1980) הוצאת רשפים; הצבע בציור המודרני − תיאוריה ופרקטיקה (1996) הוצאת רשפים; (1997) מהדורה צרפתית, הוצאת אדם בירו, פריז; (2009) מהדורה שנייה, הוצאת מודן; פול סזאן מתרחצים ומתרחצות − תמה וקומפוזיציה (2002 בצרפתית) הוצאת אדם בירו, פריז; וסילי קנדינסקי − שפת הציור (2002) הוצאת דיונון, תל אביב.

מחיר: 168.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.