ספר לכל - רכש מוסדות

כלכלת משבר-קורס מזורז על עתיד ההון
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52388
נושאים: כלכלה
תאריך יציאה: 11/2010
תיאור:
בינואר 2009 נשאל דיק צ'ייני, סגן נשיא ארצות־הברית בממשל בוש, מדוע נכשל הממשל בחיזוי המשבר הפיננסי הגדול ביותר מאז השפל של ראשית שנות השלושים. תשובתו של צ'ייני היתה: "שום אדם בשום מקום לא היה חכם דיו כדי לתפוס את המצב. איני חושב שמישהו צפה את המשבר המתקרב."
צ'ייני טעה. נוריאל רוביני, פרופסור לכלכלה בעל מוניטין בינלאומי, חזה את המשבר ואף התריע על בואו. בספרו מנתץ המיתוסים, כלכלת משבר, הוא חושף את השיטות שבהן השתמש כדי להגיע למסקנותיו.
רוביני אינו מתייחס לאסונות כלכליים כאל אירועים יוצאי דופן וחד־פעמיים המתרחשים ללא גורם ברור שניתן להצביע עליו. לאחר עשרות שנים של מחקרים ברחבי העולם, רוביני מבין שאסונות כאלה הם גם בעלי סבירות גבוהה וגם ניתנים לניבוי. בעזרת הידע הכלכלי שלו הוא גורם לפוליטיקאים, קובעי מדיניות, כלכלנים ומשקיעים להתמודד עם אמת שנשכחה: מערכות כלכליות הן שבירות מעצם טבען ומועדות להתמוטטות.
נוריאל רוביני וסטיבן מיהם, שותפו לכתיבת ספר זה, מבהירים באמצעות דוגמאות היסטוריות ואקטואליות את המנגנונים הפועלים בשיטה הקפיטליסטית, והחשוב ביותר –
המחברים מסבירים כיצד יכולה כלכלת העולם להיחלץ ממשברים כאלה וגם להימנע מהם.נוריאל רוביני הוא פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק, נטל חלק בפורומים בינלאומיים ואף מילא תפקידים במשרד האוצר האמריקני.סטיבן מיהם הוא פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת ג'ורג'יה וכותב מאמרים על כלכלה והיסטוריה ל'ניו יורק טיימס מגזין', ל'בוסטון גלוב' ולעיתונים ולכתבי–עת אחרים.

מחיר: 92.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.