ספר לכל - רכש מוסדות

בעוז ובהדר-סיפורו של מנחם בגין
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52324
נושאים: ביוגרפיה
תאריך יציאה: 7/2010
מקור
תיאור:
כאשר נולד מנחם, בנה הצעיר של משפחת בגין, סערה אירופה ממלחמות ומאנטישמיות, שאת תוצאותיהן הוא חש על בשרו בהשפלות ובמכות שספג לא פעם מבני כיתתו הפולנים. בהשפעת אביו, שנטע בשלושת ילדיו גאווה יהודית, הוא הצטרף לתנועת הנוער 'השומר הצעיר' ואחר־כך ל'בית"ר'. כאן הוא פגש את מי שעתיד היה לעצב את השקפת עולמו - ראש התנועה ומייסדה - זאב ז'בוטינסקי.
עם פרוץ מלחמת־העולם השנייה, נאלץ מנחם לברוח יחד עם אשתו הצעירה מוורשה הבוערת. נדודים, תלאות וגיוס כמעט בלתי אפשרי לצבא פולין החופשית היו מנת חלקו בטרם זכה לשוב לארץ ישראל - "כי אל מולדת שבים ולא באים", כפי שהחדיר בו אביו.
רק מעטים, ואפילו לא בנו הבכור, ידעו שמאחורי החזות האפרורית והלא־מתבלטת של הרב המזוקן ישראל ססובר או המשפטן החיוור דוקטור יונה קניגסהופר מסתתר המפקד הנערץ של האצ"ל, שהיה אחראי לכמה מהפעולות הנועזות נגד המנדט הבריטי. מעטים גם האמינו כי לאחר קום המדינה הוא יהפוך למנהיג כריזמטי שיסחף אחריו את ההמונים, יגיע למעמד ראש הממשלה ויוביל את ישראל להסכם שלום היסטורי עם מצרים.

בעוז ובהדר אינו ביוגרפיה אלא סיפור עלילתי. זהו סיפור חייו המרתק של בגין - אידיאליסט בעל חזון שהגשים בכל צעד שלו את ההדר הבית"רי, לוחם עז נפש ומנהיג פוליטי, אדם צנוע שמעולם לא התנשא או ביקש לעצמו זכויות יתר, ולא פחות מכך, זהו סיפור חייו של מנחם - איש משפחה מסור, יהודי חם - אדם.

גלילה רון־פדר-עמית פירסמה בין היתר סיפורים ביוגרפיים על חייהם של אישים בולטים בקורות עם ישראל בעת החדשה, וביניהם 'באור ובסתר - סיפורו של זאב ז'בוטינסקי', 'המורד - סיפורו של אברהם (יאיר) שטרן' ועוד. כמו כן פירסמה ספרים רבים לילדים ולנוער.

מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.