ספר לכל - רכש מוסדות

רקמת סתיו
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52244
תאריך יציאה: 2/2010
מספר עמודים: 217
תיאור:
יום אחד מחליטה אקי לקחת את בנה הנכה בן השמונה לצפות בכוכבים מעל הר הגעש זאו ביפן. בדרכם מטה עולה לקרונית הרכבל גבר שאותו לא ראתה אקי יותר מעשר שנים - הגרוש שלה, יסואקי.

היא בוהה בו כלא מאמינה. מה הוא עושה כאן? ומדוע השתנה כל כך? האור שבעיניו כבה, ונראה כי לא עברו עליו ימים קלים.

המפגש מעורר בה זיכרון נוסטלגי, הרי בירח הדבש שלהם הגיעו להר זאו. הם מחליפים שלום רפה וממשיכים איש איש לדרכו.

משנוקפים הימים היא משקיעה מאמץ לאתר את כתובתו ושולחת לו מכתב. הוא מהסס אבל לבסוף מחליט להשיב לה. מכאן מתחילה התכתבות מסחררת ומותחת, שבמהלכה חושפים גיבורי הרומן את מכאוביהם ולבטיהם בכנות ובאומץ.




מחליפת המכתבים* מתבהרת ההחלטה על הסיבה להתיר את קשר הנישואים, נפתח פתח לחשיפת חוויות רוחניות שחוו בעבר ושהתנהלו לאורך הגבול הדק שבין חיים למוות, מתקבלות החלטות ונפתח פרק חדש בחייו של כל אחד מבני הזוג.

*המכתב היפני המסורתי נפתח במשפטים הנוגעים לעונות השנה ולמזג האוויר. כשהכותב בוחר לוותר על המשפטים האלה, נפתח המכתב לרוב בביטוי שתרגומו: "ללא הקדמות". בתרגומם נבחר לשמר את המבנה המקורי של המכתבים היפניים שבהם נכתבים התאריך ושם הנמען בסוף המכתב ולא בראשו.

בין היתר מחליטה האישה להתמסר לאהבתה הגדולה - המוסיקה, ממנה היא שואבת נחמה גדולה. בעיקר אהובה עליה סימפוניה מס' 39 במי במול מז'ור, ק' 543 , של מוצרט.

רקמת סתיו הוא רומן אפיסטולרי, רומן במכתבים, העוסק בחייהם של אנשים רגילים במציאות בת זמננו ביפן. הוא נשען על מסורת הכתיבה המערבית אך באים בו לידי ביטוי אלמנטים תרבותיים מובהקים של החברה והתרבות היפנית.

דורון ב. כהן חיבר במיוחד לספר זה אחרית דבר מרתקת ומקיפה על הרומן האפיסטולרי בכלל ועל רקמת סתיו בפרט, שבמסגרתה הוא מתייחס בהרחבה גם לרומנים 'קופסא שחורה' של עמוס עוז ו'שתהיי לי הסכין' של דויד גרוסמן וכן מאיר לקורא הישראלי פנים רבות של התרבות היפנית.

רקמת סתיו מאת טרו מימוטו בהוצאת מודן: סדרה לספרות יפה בעריכת אורנית כהן-ברק, תרגם מיפנית: דורון ב' כהן, איור עטיפה: רות גוולי, 217 עמודים.

מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.