ספר לכל - רכש מוסדות

הסמכות החדשה
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52016
תאריך יציאה: 11/2008
קריאה
תיאור:

כולם יודעים שהסמכות היום אינה כמו שהייתה פעם. הורים, מורים, מנהיגים - כולם סובלים מן ההתערערות של מעמדם, שבעבר היה מובן מאליו.
המבנה החברתי והאידיאלים שלנו לגבי חינוך ילדים השתנו ללא הכר. איננו רוצים עוד הורים או מורים "עם דיסטנס", איננו מוכנים עוד לשימוש באמצעים כוחניים ואיננו רוצים סמכות שפירושה ציות אוטומטי ושתפגע בהתפתחות האוטונומיה של הילד. מצד שני, הובהר מעל לכל ספק שהחלום לגדל ילדים ללא סמכות וללא גבולות נכשל כישלון חרוץ.
התמונה החברתית והמחקר השיטתי מראים שילדים שגדלו באווירה של היעדר סמכות וגבולות מתקשים בשליטה עצמית, נושרים ממסגרות, מגלים רמות גבוהות יותר של התנהגויות אלימות והרסניות, נחשפים הרבה יותר לסיכונים, ובנוסף על כל אלה סובלים מדימוי עצמי נמוך במיוחד.
ספר זה מציג תפיסה של "סמכות חדשה" המתאימה לדורנו. הורים ומורים שבפניהם מוצגים העקרונות ותוכניות הפעולה המתוארים בספר זה מגיבים באומרם: "אנו זקוקים לכך!" "אנו רוצים בכך!" ו"אנו מסוגלים לכך!" הד משולש זה מראה, שעקרונות הסמכות החדשה נותנים תשובה לדילמות חינוכיות, ערכיות וחברתיות המעסיקות כל הורה וכל מורה.
פרופסור חיים עומר מלמד בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל–אביב. זהו ספרו השביעי. מספריו: "שיקום הסמכות ההורית", "המאבק באלימות ילדים" שיצאו לאור בהוצאת מודן וכן, "השטן שבינינו" (עם נחי אלון) ו-"פחדים של ילדים: איך לתמוך במקום לגונן" (עם אלי לייבוביץ´). ספריו תורגמו לשפות רבות.


מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.