ספר לכל - רכש מוסדות

יהדות הלכה למעשה (אנגלית)
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-49000
נושאים: כללי, יהדות
תאריך יציאה: 9/2006
תיאור:
ספרו של הרב י.מ לאו בעריכת שאול מייזליש הוא תוצאה של דחף שבא מקרב שכבות רחבות בציבור הישראלי. אנשים החלו לשאול את עצמם יותר ויותר:
· מי אנחנו?
· במה מתבטאת יהדותנו?
· למה הדבר מחייב?
· מהי ההלכה וכיצד היא מתרגמת לשפת המעשה?
· על אילו נדבכים רעיוניים והשקפתיים היא בנויה?
בשאלות אלו נתקל המחבר במאות מקרים, הן בהופעות והרצאות פומביות, והן בתוכניות רדיו וטלוויזיה והן בשיחות אישיות. חזרו ונשנו השאלות:
· מהי תפילה?
· איזו חשיבות יש לכיפה?
· מה משמעות ה``קדיש``?
· מדוע הוא נאמר בארמית דווקא?
· מה נאמר בדיו ב``כתובה`` מתחת לחופה?
· מדוע אין מדליקים אור בשבת ואין נוסעים לים ביום זה?
· מדוע נחוג ראש השנה יומיים?

ספר זה בא לתת תשובות לשאלות אלו. הוא עוקב אחרי השעון היומי ואחרי הלוח השנתי של היהודי שומר המצוות, מקימה ועד שינה, מתשרי ועד אלול, מרגעי השמחה שבחיים ועד חלילה רגעי מוות ופטירה. בספר זה ימצא הקורא הדרכה מעשית אלמנטרית: ``מה ואיך עושים``, בצד נסיון להסביר ``למה עושים``?

הרב ישראל מאיר לאו
נולד בפיוטריקוב, פולין, לאביו הרב הגאון משה חיים לאו הי``ד, רב העיר, כנצר לשלושים וחמישה דורות של רבנים. כילד, עבר את השואה - בה איבד את הוריו - עלה במסגרת עלית הנוער יחד עם אחיו.
את השכלתו התורנית רכש בישיבות ``קול תורה`` בירושלים, ``כנסת חזקיהו`` בזכרון יעקב וישיבת פוניבז` בבני ברק. בגיל 22 הוסמך לרבנות, ומאז הוא משמש בה. בשנת תשכ``ה נבחר כרב בית הכנסת ``תפארת צבי`` בת``א, משנת תשל``א כיהן כרב אזורי בצפון ת``א. בשנת תשל``ט נבחר כרבה הראשי של נתניה ובשנת תשמ``ט נבחר הרב י.מ לאו לרבה הראשי של תל אביב יפו.
הרב י.מ לאו מרבה להופיע בבימות ציבוריות ובהופעות בכלי התקשורת ההמוניים, מתוך רצון להביא את דבר התורה והשקפותיה למגוון הרחב ביותר של האוכלוסיה בישראל.

שאול מייזליש
יליד פתח תקווה, בוגר ישיבת בני עקיבא בנחלים, עתונאי, חבר מערכת ``הצופה``, פרסם ספרים ומאמרים בנושאי יהדות וחברה, ומשתתף בתוכניות רדיו וטלוויזיה.






מחיר: 124.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.