ספר לכל - רכש מוסדות

למידה אסטרטגית
הוצאה: דיונון
מספר קטלוגי: 158-55493
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 12/2010
תיאור:

בעולם העסקים הדינמי של ימינו, אבד תוקפן של שיטות התכנון האסטרטגי המסורתיות, שמושתתות על מציאות קבועה ויציבה. האתגר שעומד בפני מנהלים הוא יצירת ארגונים סתגלתנים, אשר טבועה בהם היכולת להבין את הסביבה המשתנה ולתרגם במהירות את תובנות המפתח לאסטרטגיות מנצחות.
לשם כך נחוצה שיטת הנהגה מעשית, שמתרגמת את ההבנה הזו לעשיה בפועל. למידה אסטרטגית היא תהליך, שבאמצעותו יוצרים ומיישמים אסטרטגיות פורצות דרך. בשונה מאסטרטגיות מסורתיות, שנועדו לחולל שינוי חד פעמי, למידה אסטרטגית מובילה להסתגלות מתמשכת.
המחבר מציע מודל ייחודי, שמהותו היא “מתובנה לפעולה”, ואשר משלב בתהליך אחד אסטרטגיה, למידה והנהגה. התהליך כולל ארבעה צעדים: למד, התמקד, היערך ובצע. האתגר המנהיגותי הוא לחזור על התהליך שוב ושוב, כך שהארגון חוזר ולומד מפעולותיו ומסקירת הסביבה הרחבה, ואז משנה את האסטרטגיות שלו להשגת יתרון על המתחרים.
בעזרת שימוש בדוגמאות וסיפורים להמחשת העקרונות שבהם הוא דן, הספר מקנה למנהלים במגזרים שונים ובכל הדרגים תובנות וכלים יישומיים ליצירת ארגונים מובילים שהם בעלי יתרון תחרותי מתמשך.

על המחבר:
וילי פיטרסן גדל בדרום אפריקה, וזכה במלגת רודס היוקרתית לאוניברסיטת אוקספורד. לאחר שסיים לימודי משפטים, הוא פצח בקריירה בעולם העסקים הבינלאומיים וכיהן כמנכ”ל של חברות ענק כמו: לברס תעשיית מזון, סיגראם ארה”ב, דה-פיו, טרופיקנה וסטרלינג וינת’רופ. מאז 1998 פיטרסן הוא פרופ’ בבית-הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה. הוא שימש כיועץ לחברות בינלאומיות רבות, וביניהן: בואינג, דלויט, אריקסון, אקסון מוביל, נוברטיס, SAP ותנועת הצופות של ארה”ב. ספרו הראשון, “ממציאים אסטרטגיה מחדש” (Reinventing Strategy), משמש ארגונים רבים ששואפים ליצור אסטרטגיות מנצחות, והוא תורגם לספרדית וסינית


מחיר: 118.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.