ספר לכל - רכש מוסדות

לא נשכח נצא לרקוד
מספר קטלוגי: 1142-762814
תאריך יציאה: 2/2015
תיאור:
השנה, 2015, מציינים 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין גרמניה לישראל. קובץ הסיפורים "לא נשכח, נצא לרקוד" נולד ממפגש בין העורך הגרמני, נורברט קרון, לעורך הישראלי – עמיחי שלו – במהלך משחק כדורגל בין נבחרות הסופרים של שתי המדינות. הקובץ יוצא לאור במקביל בגרמניה (הוצאת פישר) ובישראל (הוצאת אפיק) ומלווה בעשרות מפגשים ודיונים אקטואלים ותרבותיים המתקיימים בקו העובר דרך ירושלים – חיפה - לייפציג – ברלין - ותל אביב.



"לא נשכח, נצא לרקוד", הוא קובץ סיפורים יוצא דופן, המגלם דבר והיפוכו, הרי איך אפשר לצאת לרקוד, פיזית ומטאפורית, כשהעבר עדיין שותת בתודעה ותוסס בלבבות, ודומה כי השואה מעולם לא היתה נוכחת יותר בשיח התרבותי?



אך הזמן בכל זאת עושה את שלו: עוד מחיצות ועכבות מוסרות, ומילים וסוגיות שבעבר אסור היה לדוש בהם, שוצפות את זרם הדם של השיח. הדור השלישי להיסטוריה, לטרגדיה, זה שעל כתפיו נועד המשא להעביר הלאה את הזיכרון, את הלקחים, את המורכבות - מתייחס לזה מעט אחרת.



אבל לא מדובר במסר פשוט שאפשר לסכם בקלישאה כמו "החיים מממשיכים אחרי הכל", אלא במסר של ידידות ונורמליות, מסר של הבנה ושל הפנמה מחודשת של העבר, שמפנה את עיקר כוחה אל העתיד, ורוצה וגם מייצרת עתיד חדש של יחסים, כמובן, גם ברמה המדינית והתרבותית, אבל בעיקר ברמה האישית, במפגשים הלא רשמיים בין ישראלים לגרמנים, ובפרויקטים תרבותיים משותפים.



"לא נשכח, נצא לרקוד" היא אנתולוגיה חד פעמית וייחודית, המפגישה את מיטב הדור הצעיר של הספרות העברית החדשה, אל מול הדור הצעיר של הספרות הגרמנית החדשה, כשכל צד כותב על חוויותיו בארץ האחרת. התוצאה היא חוויה של התבוננות מעמיקה בארץ האחרת ומסע ספרותי יוצא דופן.



בין הכותבים: שהרה בלאו, נורברט קרון, אסף גברון, שרה שטריקר, ענת עינהר, עמיחי שלו, אלברט אוסטרמאייר, ליאת אלקיים, קתרינה האקר, יפתח אלוני, אווה מנסה, מוריץ רינקה, יפתח אשכנזי, יוכן שמידט, יאיר אסולין, ריינר מרקל, עידית אלנתן, מרקו מרטין, גלית דהן קרליבך

מחיר: 65.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.